Здравословната диета може да подпомогне поддържането на урологичното здраве. Например всеизвестен факт е, че приемът на достатъчно количество вода намалява риска от инфекции на пикочните пътища.

 

Внимателното проследяване на това какви храни приемате може да ви помогне да поддържате здравословно тегло, което може да намали риска от развитие на злокачествени заболявания на отделителната система.


 

Много хора са склонни да избягват грижата за собственото си тяло, докато нещата не станат по-сериозни.

 

Вървим в дните си и продължаваме да живеем с настоящия си начин на живот, изпълнен с лоши навици, без да осъзнаваме колко голямо въздействие оказват те.

 

Много хора смятат, че воденето на здравословен начин на живот е трудно и скучно, но не е така!

 

Въпреки, че извършването на големи промени в начина на живот изглежда обезсърчително, всички знаем колко бързо бихме се променили, ако възникне проблем.

 

Това, което много хора не осъзнават е, че малките промени имат огромно въздействие върху здравето.

 

Пикочната система и мъжката репродуктивна система са основни части от ежедневието и трябва да се полагат грижи за правилното им функционира. Ето някои съвети за подобряване на вашето урологично здраве.

 

1. Преход към здравословен начин на живот - за постоянно

Независимо на колко години сте, важно е да се грижите за здравето си. Най-добрият начин да направите това е да се уверите, че приемате храна, богата на витамини и минерали, протеини и полезни въглехидрати.

 

Избягвайте нездравословните мазнини и прекалено преработените храни, за да ограничите възпалението и избегнете натрупване на свободните радикали.

 

Здравословната диета е полезна за всяка отделителна система в тялото и подобрява функцията на всички органи.

 

2. Изхвърлете захарта

Едно от най-добрите неща, които може да направите за себе си е да намалите до минимум приема на захарта. Бялата захар е едно от най-вредните неща. Прекомереният ѝ прием увеличава риска от рак, води до затлъстяване повишава риска от инфаркт, и инсулт.

 

Захарите могат да бъдат скрити в етикета, но винаги ще бъдат ясно отбелязани в хранителната информация на продукта.

 

Ако имате чувствителен стомах, изкуствените захари могат да създадат проблеми, така че внимавайте какви храни приемайте и слушайте тялото си.

 

3. Останете хидратирани

Приемът на достатъчно вода е един от най-добрите начини да поддържате здравето на отделителната система.

Водата намалява рисковете за развитие на камъни в бъбреците.

 

Ограничаване приема на кофеин също ще помогне да останете хидратирани, тъй като напитките с високо съдържание на кофеин като кафе водят до дехидратация.

 

4. Здравословни навици в банята

Доброто урологично здраве включва и практикуването на здравословни навици в банята. Избягвайте задържането на урина, тъй като това може да доведе до проблеми с инконтиненцията, както и камъни в бъбреците.

 

Уверете се, че сте изпразнили пикочния си мехур напълно, в противен случай рисковете за развитие на инфекция се повишават значително. 

 

5. Укрепете мускулите на тазовото дъно

Жените са по-склонни към урологични заболявания, ако имат слаби мускули на тазовото дъно. За да поддържате тялото си силно и здраво, много учени съветват, да практикувате упражненията на Кегел

 

Тези упражения могат да се практикуват по всяко време на денонощието. Полезни са за урологичното здраве, тъй като укрепват мускулите, необходими за поддържане на пикочния мехур и червата.

 

Като допълнителен бонус, много жени съобщават за подобрение в сексуалния живот, след редовно практикуване на упражненията.