Пролетната умора се характеризира с бързонастъпващо изтощение, понижена жизнена енергия и нерядко – временни депресивни състояния. В северното полукълбо, тази сезонна умора се наблюдава от края на Февруари до средата на Април. Макар проявите им да са строго индивидуални, налични са още тревожност, усилена чувствителност към промени във времето, раздразнителност, необясними главоболия и липса на мотивация.
 
Механизмите на тази своеобразна пролетна летаргия все още не са напълно изяснени, но значително влияние има хормоналния баланс. През зимата, телесните запаси от „хормона на щастието - серотонин се понижават значително, понеже зависят от количеството дневна светлина. Към края на зимата, когато те са почти изчерпани „хормона на съня“ - мелатонин започва да взима превес в баланса между двата светлочувствителни хормона и е основен виновник за летаргичното състояние. 
 
С появата на повече и по-силна слънчева светлина, дневния баланс отново се измества в полза на серотонина, който спомага за отделянето на повече ендорфин, тестостерон и естроген. Тези хормонални промени допълнително изтощават запасите от енергия на тялото, но го подготвят за промяната във времето.
 
Поетата храна също оказва силно влияние: през зимата се консумират повече калории, мазнини и въглехидрати. Но в края на зимата, за възстановяване на хормоналния баланс, тялото има нужда от повече витамини и белтъци.
 
NEWS_MORE_BOX
 
Един от най-важните витаминови комплекси за тази цел са В витамините, които участват в произвеждането на енергия на клетъчно ниво. В витамините ниацин и рибофлавин са активни в началните стадии на преобразуване на глюкозата в аденозин трифосфат (АТФ) - „горивото“ на клетките. Други В витамини се включват във формирането на ензими с енергообработваща функция, а в допълнение – помагат на централната нервна система да се справя по-лесно със стреса.
 
От голямо значение за бодростта и енергията е и минерала магнезий. След синтезирането на АТФ, молекулата задължително се свързва с магнезий иначе не е биологично активна – не може да се използва от тялото.
 
Големи концентрации на В витамини и магнезий се намират в зеленолистни зеленчуци. Хлорофила намиращ се в тях, е стуктурно близък до човешкия хемоглобин. Хемоглобина е червен заради съдържащото се в него желязо, а хлорофила е зелен, поради свързания с него магнезий. Ако растението е зелено и свежо – то силно ще покачи енергията на тялото. Други добри източници на витамини В и магнезий са кафяв ориз и яйца за В, ядки, риба и банани за магнезий.