Специалисти са направили поредната стъпка в опитите си да открият ахилесовата пета на грипния вирус. Изработен е образ с висока резолюция на белтък, който играе ключова роля в използването на белтък-синтезиращия апарат на клетката-хазяин. Зад това откритие стоят учени от Европейската Лаборатория по Молекулярна Биология, Университета Джоузеф Фурие и Националния Център за Научни Проучвания в Гренобъл, Франция.

Вирусната полимераза е тази, която осигурява репликацията на генетичния материал на вируса, а нейн компонент, наречен РВ2, дава предимство за екпресията му под формата на белтъци пред тези на самата клетка. Учени са разпознали доменът РВ2, отговорен за това свойство на вирусните ензими. Разрушаването му предотвратява размножаването на вирусната частица.  Това означава, че може да се използва като мишена за противогрипна терапия.

Благодарение на изградения вече образ на домена, може да се създаде средство с подобна структура, която да блокира процеса по конкурентен път. Статия по темата е публикувана в списание Nature Structural and Molecular Biology.