Вечната младост може би е една крачка по-близо, след като учени успяват да трансформират стари човешки клетки в млади такива.

Изследователите успяват да увеличат дължината на теломерите на хромозомите, които имат отношение към процеса на стареене и развитието на заболявания. Американските учени смятат, че иновативната технология, с помощта на която са постигнали резултата, може да удължи човешкия живот и да даде нова надежда за лечение на различните болести, типични за настъпващата старост

Теломерите често са оприличавани на пластмасови капачки на края на обувките. Те пазят ДНК здрава.

С репликацията на ДНК, теломерите стават все по-къси, докато не стигнат до момент, в който вече не могат да защитават ДНК от щети и мутации. Така се случва и остаряването

При младите хора дължината на теломерите е около 8 000 – 10 000 органични молекули или нуклеотиди.

Хелън Балу от Стандфордския университет в САЩ обяснява, че са открили начин, с помощта на който да удължат теломерите с 1 000 нуклеотиди. По този начин се обръща вътрешният им часовник, а еквивалентът е добавяне на много години живот.
NEWS_MORE_BOX

За целта на своето изследване, учените са използвали променена РНК, за да удължат теломерите. РНК е носител на „инструкциите“ от гените в ДНК към клетките. В експеримента РНК използва същата последователност на активните съединения на ензима теломераза.

Учените установяват, че третираните клетки започват да се размножават по-бързо, вместо да умират. Те смятат, че методът би могъл да се използва и при лечение на различни заболявания и дори на база на откритията може да се разработи медикамент.