При наличие на болка в кръста, спането през нощта може да бъде трудно. Може да се окажем в порочен кръг, тъй като недоспиването влошава болките. Неправилната позиция по време на сън също може да окаже негативен ефект. Трябва да се опитаме да спим на една страна. Препоръчително е между краката да се постави възглавница. По този начин гръбнакът ще бъде в естествената си позиция и ще се облекчи сковаността. Трябва да се уверим също така, че спим на удобен матрак. 
 
Прегърбването никога не може да е полезно за кръста. Неправилната позиция на тялото може да влоши болката, особено ако седим за дълъг период от време. Не бива да се привеждаме над клавиатурата, докато работим. Препоръчително е гърбът да е изправен, с отпуснати рамене, а тялото да бъде подкрепено от облегалката на стола. Може да се постави възглавница или навита кърпа между кръста и облегалката. Стъпалата трябва да са поставени на пода. 
 
Някои хора може да се нуждаят от медикаменти, които да облекчат болката, включително и опиоидни такива. Важно е да се консултираме с лекар или фармацевт, в случай на прием на други медикаменти, в това число и такива, които се предлагат без лекарско предписание. В противен случай, рискуваме да се предозира с конкретно активно вещество. Лекарят също така може да предпише мускулни релаксанти, за да се облекчат мускулните спазми. 
NEWS_MORE_BOX
 
 
Физиотерапевтите могат да ни научат как да се движим, седим и стоим по такъв начин, че да поддържаме гръбначния стълб в правилна позиция, за да се облекчи напрежението в областта на кръста. Те също така биха могли да препоръчат определени упражнения, които да укрепят мускулите в „ядрото“ на тялото и да подкрепят гърба. Укрепването на тези мускули  е сред най-добрите начини да се предотвратят болки занапред. Проучвания в областта сочат, че когато се повиши силата, гъвкавостта и издръжливостта, болката в кръста намалява. Това обаче отнема време.