Ако носите чантата си само на едното рамо, крайно време е да промените този навик. Натоварването само на едната става или ръка ден след ден води до изкривяване на тялото, несиметричност в развитието на мускулите и поява на болка. По принцип небалансираното използване на мускулите на тялото е причина за възникването на хронична болка, от която често се оплакваме.

Протягането веднага след сън е рисковано за гръбнака ви и конкретно за дисковете между прешлените. През нощта дисковете се хидратират, което увеличава силата на натиска върху тях породено от протягането след сън. Това и ги прави по-крехки с течение на времето. Американски експерти по третиране на хроничната болка препоръчват гимнастиката да се провежда едва след извършването на други типични за сутринта дейности като тоалет, консумация на чаша кафе или чай. Между ставането от леглото и разтягането на тялото оставете поне 10 минути.

Ако спите по корем, е много вероятно да се оплачете от болки във врата, което пък е свързано с изтръпване, слабост и неприятни усещания в ръцете. При тази поза на сън се получава особена позиция на рамене, шията и главата, при която се притискат нервите в областта. Сменете позицията и ще усетите разлика в напрежението във врата.

NEWS_MORE_BOX



Макар че използването на дъвка не бива да се избягва съвсем, защото активните действия на челюстите могат да ободрят много по-ефективно от чаша кафе, трябва да е известно, че навикът може да възпали ставите им. Все пак те са, за да предъвкваме храната си, а не да бъдат използвани без прекъсване часове наред. Когато дъвкането надхвърля като времетраене час общо на ден, мускулите при челюстите се свръхнатоварват и възникват някои проблеми. Пукането и тракането са признак на подобно затормозяване. Сигнал, че трябва да изхвърлите дъвката, е появата на звук и болка откъм челюстните стави.