Прием на хранителни добавки за подсилване на имунната система крие риск от предозиране с някои от иначе полезните съединения в тях, като витамините от В групата.
 
Витамин В6, известен още като пиридоксин, участва в метаболизма на аминокиселини и липиди, синтеза на невротрансмитери и хемоглобин. Според изследвания на учени от Linus Pauling Institute горната граница на здравословен дневен прием за витамин В6 за възрастни мъже и жени е 100 милиграма. Това е максимумът, който може да се погълне от човешкия организъм за едно денонощие, без да се изпитват странични ефекти.
 
Всеки прием на витамин В6 над 100 мг/ден води до натравяне, характеризиращо се с изтръпване, понякога сковаване, на крайниците, болка в мускулите. При по-тежка интоксикация се наблюдават проблеми в ходенето и координацията на движенията. За възрастни хора в добро здравословно състояние 1,3 мг на ден от витамина са напълно достатъчни и обикновинно се набавят с разнообразната храна.
 
Фолиевата киселина или витамин В9 е необходима за добрата мозъчна функция и синтеза на червени кръвни клетки, ДНК и РНК. 400 микрограма дневно задоволяват напълно потребностите ни от него, като горната граница на прием е 1000 мкг/ден. Макар завишеният прием на В9 да не е обвързан със странични ефекти, той може да замаскира подлежащ дефицит на витамин В12, което може да доведе до задълбочаване на дефицита и тежки увреждания на нервната система.
 
Комплексното предозиране с В витамини води до кожни лезии, чувствителност към светлина, гадене, тежки киселини и в някои случаи – сензорна невропатия. Тя обуслява загуба на контрол и/или координация над движенията на цялото тяло. Пораженията са обратими с детоксикиране на организма и нормализиране на витаминовия прием.
NEWS_MORE_BOX
 
Най-добрият начин за набавяне на адекватни дневни дози витамини от В групата е разнообразното хранене, включващо свежи зеленчуци, яйца, пълнозърнести храни, нискомаслени млечни продукти, крехки меса, риба и пилешко. Чрез адекватния прием на тези храни е невъзможно да се надвиши дневният лимит на витамините. Ако се усеща техен недостиг, преди прибягване към хранителни добавки може да се наблегне на храни като стриди, миди, яйца, мляко и квас – храни, богати на В витамини.