Хромът е микроелемент, който играе важна роля в метаболизма на въглехидратите. Той засилва способността на инсулина да транспортира глюкозата от кръвообръщението до клетките. Хромът има отношение към метаболизма на ДНК и РНК, дейността на имунната система и растежа.

 

Хранителните добавки, съдържащи хром се използват предимно за редуциране на телесното тегло и засилване на мускулната маса. Често се използва от бодибилдъри и други атлети, които тренират редовно и поддържат тялото си във форма.


 

Като микроелемент, тялото ни има нужда от минимални количества хром. Дневната доза за възрастен, здрав индивид на възраст между 19 и 50 години е 35 µg за мъжете и 25 µg за жените. Изискванията за хром при хора след 50 години зависи от дневния енергиен прием, който обикновено е по-нисък от колкото при млади хора.

 

На въпроса, дали стандартната диета може да осигури нуждите от хром за организма, е трудно да се отговори. Хромът е сравнително широко разпространен в много храни, но съдържанието му в определени храни е минимално.

 

Изчисляването на съдържанието на хром в храните е трудно, поради което е трудно да се определи точното количество на приетия хром от който и да е източник.

 

Храни, които се считат за богат източник на хром са: гъби, сливи, черен шоколад, ядки, цели зърна, аспержи, бирена мая, червено вино и меса, особено обработените меса (луканки, салами, кюфтета и т.н.). млечните продукти обикновено са беден източник на хром. 

 

Промишленото обработване на храните добавя хром към съдържанието им. Такива са например бирата и червеното вино.
 

За предозиране на хром, приеман само чрез храната е трудно да се говори, в тези случаи се наблюдава по-скоро дефицит. Предозиране може да се получи при прием на хранителни добавки. За това Американските здравни власти настояват за ясна дефиниция на максималната дневна доза за хрома.

 

Дефицитът на хром обикновено се свързва с повишени нива на кръвната захар. А също и с повишени нива на липидите и увреждане на мозъка и нервната система.