Калцият е минералът с най-високо съдържание в човешкия организъм.

 

Калцият допринася за изграждането на здрави кости и зъби, регулира мускулните контракции и сърдечния ритъм, а също влияе и върху съсирвателната функция на кръвта.


 

Липсата на калций може да доведе до състояние, наречено рахит при деца или остеопороза в по-късна възраст.

Калцият е необходим за съдовото свиване и вазодилатацията, мускулната функция, предаването на нервните импулси, както и междуклетъчното сигнализиране и хормоналната секреция.

Серумният калций е силно зависим от хранителния прием. За да се поддържат количествата му в нормални граници, като резервоар се използва костната тъкан, благодарение, на която не се нарушава нормалният калциев състав в кръвта, мускулите и междуклетъчните течности.

Въпреки, че са необходими допълнителни изследвания, се смята, че калцият понижава кръвното налягане и предпазва от развитието на рак на гърдата и дебелото черво.
 

NEWS_MORE_BOX


Примът на минерала, зависи от възрастта, като за възрастни се препоръчва прием от 700 mg дневно за възрастни и 200 до 260 mg за деца.

 

Може да се набави с храненето, съдържа се в много продукти, или да се приема във вид на хранителна добавка.

 

При балансиран и разнообразен режим на хранене, не би трябвало да има наличен проблем със снабдяването с минерала.


Прекомерната употреба на калций (над 1500mg дневно) може да доведе до нежелани ефекти, включващи коремни болки и диария.

Богати на калций са млякото и млечните продукти, зелените зеленчуци, като броколи, зеле и бамя.