Витамин В представлява съвкупност от 8 различни водоразтворими витамини, познати още като "витамин В-комплекс".

Към този комплекс се отнасят витамин В1, В2, В3, В5, В6, В7, В9 и В12. Всеки от тях изпълнява различни функции в организма, но общото между тях е, че се отнасят към една и съща витаминова група.

Когато действат заедно, витамините от група В повишават защитните сили на имунната система, поддържат състоянието на нервната система, оказват влияние върху растежа и диференцирането на клетките, а също така влияят и върху регулацията на метаболизма.

Необходимият прием на комплеса от витамини, отнасящи се към В-групата, е около 3,5 мг на ден.

Тъй като тези витамини са водоразтворими, техният престой в организма е кратък и елиминирането им при предозиране се осъществява лесно.

Симптомите на витаминов дефицит са разнообразни – раздразнителност, липса на концентрация, болки. Но те съвсем не са задължителни, затова е необходимо да си осигурим ежедневния прием на витамини.

NEWS_MORE_BOX

 

Разнообразното хранене е възможно най-добрият начин, чрез който можем да поддържаме нивото на витамини в организма в балансирани граници.



Витамините от тази голяма група се съдържат в картофите, бананите, зърнени култури като леща и бобови изделия, пилешкото месо, яйцата и рибата.

Голямото разнообразие от храни, които съдържат този комплекс от витамини, позволява набавянето им и от хора, които имат ниско въглехидратен режим на хранене.

Друг вариант, с който може да задоволите витаминовите нужди на организма си е чрез приемането на хранителни добавки. Това обаче в никакъв случай не бива да замества балансираното и разнообразно хранене.