Минералите са природни, неорганични елементи, като калций, желязо и цинк. Всички минерали, намиращи се в тялото ни се намират в най-проста химична форма. Те не се подлагат на храносмилане или друго раздробяване от тялото.

 

За разлика от витамините те не могат да се синтезират в лаборатория или от растения, животни, включително и човек. Минералите, ние си набавяме чрез храната, а там те попадат от природата. Например селенът, който се намира в почвата и във водата, преминава в растенията, после в животните, които се хранят с растения. Хората получаваме селена от растителни или животински продукти.


 

Макроелементи. Това са елементите, които присъстват в тялото ни в големи количества – около 5 g или 5000 mg. Изискването за минимален дневен прием при тях е поне 100 mg. Има седем макроелемента: натрий, калий, фосфор, хлор, калций, магнезий и сяра.

 

Микроелементи. Това са минералите, които се съдържат в тялото ни в количество под 5000 mg. Дневните изисквания за тях са под 100 mg на ден. Понастоящем като микроелементи се определят осем минерала, есенциални за човешкото здраве. Това са: селен, флуор, йод, хром, манган, желязо, цинк и мед.

 

За разлика от витамините, които се обозначават с буква от азбуката или със сложни химични наименования, минералите са известни само с едно име. Калций, желязо, магнезий и другите минерали се споменават единствено с тяхното химично наименование.

 

На опаковките на хранителните добавки можем да видим наименования като калциев лактат, магнезиев цитрат и т.н. Това са пак същите минерали, но тук се посочва, че те са в химично съединение с други елементи, които променят, най-често подобряват тяхната резорбция.

 

Така минералите, които са в храната ни често не са в подходяща форма за резорбция. Тялото ги подлага на химични процеси и ги превръща в съединения (лактати, цитрати), които могат лесно да се усвоят и използват от тялото.