Натрият е изключително важен електролит и основен йон в човешкото тяло.

Една от ползите на натрия за здравето е централната роля, която той изпълнява при ензимните реакции и мускулната контракция.

Освен това, той е много важен за осморегулацията и поддържането на нормалното ниво на течностите в човешкото тяло.

Натриевите канали са отговорни за изпомпването на водата и регулирането на количеството на екстрацелуларната течност в тялото.

Мозъкът е много чувствителен към промените в нивата на натрий. Неговият недостиг, често води до проявява на объркване и летаргия.

Норманите нива на натрий помагат за поддържането на умствената дейност, развитието на мозъка и подобряване на мозъчната функция.

Важна е ролята на натрия и при наличие на мускулни крампи, които са характерни най-вече за топлото време, когато загубата на вода и електролити е ускорена.

Електролитът има роля и като съставна част на продуктите за забавяне на стареенето, поради всеизвестните си хидратиращи свойства.

Препоръчителният прием на натрий е 120 mg на ден.

NEWS_MORE_BOX


Ако количеството му в тялото не е достатъчно, могат да се появят симптоми с различна тежест, като диария, повръщане, главоболие, ниско кръвно налягане, загуба на тегло и др.

Намаляването на нивата на натрий, увеличава риска от развитие на много заболявания.

Натриевият дефицит е опасно състояние, но неговото предозиране също крие своите рискове.

Твърде високите нива на електролира, могат да предизвикат високо кръвно налягане, подуване на нервните тъкани, както и мозъчни отоци, които крият опасност от кома.

Сред най-добрите източници на натрий са ябълките, готварската сол, домашно приготвени супи, зеле, яйчни жълтъци, варива и банани.