Ползите за здравето на цинкa включват правилното функциониране на имунната и храносмилателната система, контрол върху диабета, намаляване на стреса, повишаване на енергийния метаболизъм и лечение на акне и рани.

Също така, цинкът е полезен при бременност, грижа за косата, лечение на екземи, загуба на тегло, настинки, грижа за очите, загуба на апетит и много други условия.

Цинкът е важен минерал и играе жизненоважна роля в протеиновия синтез и за регулацията на производството на клетки от имунната система на човешкото тяло.

Съдържа се главно в най-силните мускули на тялото и се намира в особено високи концентрации в белите и червените кръвни клетки, ретината на очите, кожата, черния дроб, бъбреците, костите и панкреаса.

Спермата и простатата при мъжете също съдържат значителни количества цинк.

Някои органи в човешкото тяло, секретират цинк. Такива са слюнчените жлези, простатата и панкреаса. Дори клетките, участващи в активността на имунната система секретират цинк.

Дефицитът на минерала води до симптоми, включващи забавяне на растежа, ниско кръвно налягане, загуба на апетит, депресия, диария и др.

Сред най-важните източници на  цинк са месото, стриди, ряпа, грах, овес, фъстъци, бадеми, пшеница, семена от тиква, корен от джинджифил и орехови ядки.

NEWS_MORE_BOX


Последните проучвания показват, че минералът има силно влияние върху умствената функция.

Цинкът също се намира във високи концентрации в хипоталамуса, което оказва влияние върху контролира на мисълта и паметта.

За тези, които са имали от травми, допълнителното количество цинк, ще запази мозъчната функция, тъй като нормално тялото естествено отклонява минерала към други части на тялото, за лечебни цели.

Поддържането на нормалните цинкови нива е от важно значение за развитието на мъжките полови органи, както и при нормалното протичане на сперматогенезата.

Минералът е важен и за жените, тъй като участва във всички фази на репродуктивните процеси.