Ниските нива на серотонин в организма могат да доведат до редица проблеми като депресия, чувство на тревожност, нарушение на съня
 
Серотононът е невротрансмитер, който е отговорен за голяма част от функциите в мозъка. Той се свързва пряко с настроението, поведението, депресията, апетита, съня и др. Има начини, с помощта на които може да се повишат нивата на серотонин, а ето и някои от тях..
 
Серотонинът се синтезира от амнокиселината триптофан. За да се повишат нивата му в организма, първо трябва да се фокусираме върху аминокиселината, която го синтезира, тя е и единственият източник на серотонин в мозъка. 
 
Триптофан може да се намери в определени храни, а повишаването на тази аминокиселина в организма, повишава и нивата нервотрансмитера. Това води до рекаксация, подобрява се настроението, концентрацията и съня
 
Консумацията на прясно мляко е сред начините за повишаване на серотонина, тъй като в него се съдържа голямо количество триптофан. Други полезни храни в това отношение са сирене, постно месо като пуешкото, яйца, както и други храни, богати на протеини, които съдържат и високи количества триптофан. Като цяло, хранителният режим трябва да бъде балансиран. 
 
Смята се, че осигуряването на качествен нощен сън може да подобри нивата на невротрансмитера
 
Редовните физически упражнения също са полезни за повишаване нивата на т. нар. „хормон на щастието“.