Учени разкриха повече от 90 нови генетични региони, които помагат да се разбере защо някои хора са по-склонни да трупат излишни килограми, в сравнение с други.

Изследователският екип анализира кръвни проби на повече от 30 000 души – най-голямото генетично проучване по отношение на затлъстяването. Установява се връзка с гените, които участват в процесите в мозъка. Откритието предполага, че затлъстяването частично може да има неврологична основа.

Експертите от Мичиганския университет в САЩ се фокусират върху начина, по който гените влияят на разпределението на мазнините по различните части на тялото. Така например мазнините в областта на корема представляват по-голяма опасност за здравето, в сравнение с тези на бедрата.

Близо 33 от новооткритите генетични региони са свързани с разпределението на мазнините, което до известна степен обяснява защо едни хора трупат в областта на корема, а други – около бедрата.

Идентифицирани са и повече от 60 генетични региони, които влияят на индекса телесна маса. А някои от тези региони са свързани с нервната система
NEWS_MORE_BOX

Според изследователите някои гени допринасят за начина, по който контролираме апетита, а други са отговорни за познавателните способности и паметта, когато става дума за храна.

Ролята на някои от генетичните региони по отношение на затлъстяването все още не са напълно ясни, но според учените разнообразието на генетични региони разкрива, че склонността към затлъстяване не се свежда до един ген.

Данните от проучването са публикувани в сп. Nature.