Американският фармацевтичен гигант Пфайзер премахва присъствието на словосъчетания като „здраве на гърдата“ и „здраве на дебелото черво“ от опаковките на популярните мултивитаминни добавки Centrum по препоръка на Центъра за наука в интерес на обществото (CSPI). Продукция с подобно описание трябва да се изчисти от пазара в срок до шест месеца. От централата на компанията не са съгласни с твърденията на неправителствената организацията, че указанията в листовките им са подвеждащи, но ще изпълнят исканото от тях.

Неправителствени организации като CSPI през последните години играят водеща роля в надзора на хранителните добавки и свързаната с тях реклама в САЩ. Те обвиняват Американската администрация за храни и лекарства (FDA) в това, че не прави достатъчно, за да помогне на потребителите да се ориентират в океана от реклама. От Администрацията за отчетност на правителството твърдят, че FDA се нуждае от повече власт, за да контролира адекватно пазара на хранителни добавки.

През април CSPI изпраща детайлно писмо до главния изпълнителен директор на Пфайзер, Иън Рийд, в което твърдят, че на етикетите на някои продукти на компанията има заблуждаващи твърдения. В такъв контекст са използваните „енергия и имунитет“, „сърдечно здраве“, „очно здраве“, „здраве на гърдата“, „костно здраве“ и „здраве на дебелото черво“ в листовките.

NEWS_MORE_BOX



Групата заплашва да съди фармацевтичния производител, който придобива Centrum след закупуване на конкурентния американски производител Wyeth, ако тези твърдения не бъдат премахнати от опаковките на продуктите.

„Компанията е несъгласна с доводите на CSPI, но е съгласна да направи тези промени, за да реши въпросите, повдигнати от организацията.“ се казва в изявление на фирмата, разпространено в четвъртък.

Говорител на фирмата отказа да даде пояснения на какви научни основания са направени поместените в листовките им твърдения.