Мускулни крампи

Витамин B12 има ключова роля в предаването на нервните импулси. При недостиг могат да се появят мускулни крампи както през деня, така и през нощта. В повечето случаи тримесечното лечение с витамин В12 позволява да се възстанови баланса в организма, което облекчава спазмите.

 


Загуба на равновесие

Витамин B12 помага участва в процесите на координация и подпомага равновесието, тъй като участва в синтеза на миелиновите обвивки на нервите. При затруднения с движението и равновесието, както и при мускулна слабост, причината може да се дължи на дефицит на витамин B12. 

 

Раздразнителност

Витамин B12 помага за поддържане на добър баланс в нервната система. Значителният дефицит на витамин B12 може да доведе до силна раздразнителност и нервност. При някои пациенти може да се наблюдава депресия и тревожност.

Анемия

При дефицит на витамин В12 може да се развие анемия - спад на нивото на хемоглобина в кръвта. Симптомите на анемия са значителна умора, чувство на слабост, задух или замайване.

 

Рани в устната кухина

Дефицитът на витамин B12 може да промени външния вид и цвета на езика. Той може да стане подут, зачервен и болезнен. Освен подут език, при значителен дефицит на витамин B12 също могат да се наблюдават лезии в устната кухина и в ъглите на устните.

 

Констипация - запек

Витамин В12 допринася за доброто храносмилане. Дефицитът на витамин В12 може да доведе до липса на апетит, запек, храносмилателни разстройства с повръщане, придружени от болки в корема.

 

Нарушения в паметта и концентрацията

Дефицитът на витамин B12 може да повлияе на паметта и концентрацията и да доведе до объркване и дезориентация. 

 

Изтръпване и "мравучкане" по крайниците

Витамин B12 допринася за производството на миелиновата обвивка, която покрива нервите. Ето защо дефицитът на витамин В12 може да доведе до увреждания на миелиновата обвивка и да причини изтръпване на крайниците, мравучкания, мускулна слабост и двигателни затруднения.

 

Кои храни е важно да консумираеме, за да се набавяме достатъчно витамин В12?

Храните, богати на витамин В12, са:

  • Риба, морски дарове и миди;
  • Сирена, мляко и млечни продукти;
  • Вътрешности;
  • Яйца;

 

Референции:

https://www.passeportsante.net/fr/Actualites/Dossiers/DossierComplexe.aspx?doc=8-symptomes-qui-montrent-carence-vitamine-b12