ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Повишен холестерол

Повишен холестерол
Тази статия има информативен характер и не може да замести консултацията с лекар

Публикуван на: 24.08.2009 г.

Последна корекция: 24.08.2009 г.

Прочетен: 1808071

Съдържание:

8. Какви мерки да вземем, за да намалим холестерола в кръвта?

Хранете се здравословно

контролирайте общото количество мазнини - особено "твърдите". ограничете холестерола в храната - избягвайте богатите на холестерол храни като например животински вътрешности, яйчен жълтък и млечни произведения. консумирайте храни с разтворими фибри - те могат да намалят нивото на холестерола в кръвта. Храните, богати на разтворими фибри са овесени трици, овесени ядки, фасул, грах, оризови трици, ечемик, цитрусови плодове, ягоди, ябълки.

  • консумирайте повече риба - някои риби, особено по-тлъстите - сьомга, скумрия и херинга съдържат високо количество уникален тип полиненаситени мастни киселини, наречени омега-3 мастни киселини. Този вид мастни киселини способстват за намаляване нивото на триглициридите. включвайте повече соеви продукти - соевите съединения, наречени изофлавони действуват като човешки хормони, които регулират нивото на холестерола. Приемът на соеви белтъци може да намали общия холестерол, LDL и триглицеридите. Консумацията на соя може да повиши нивото на HDL, който предпазва от сърдечни заболявания.
  • пийте умерено алкохол - умерената употреба на алкохол може да увеличи нивото на HDL. Ограничете алкохола до едно питие на ден (50 г), ако сте жена и не повече от две питиета (100 г) на ден за мъжете. Не консумирайте алкохол, ако сте с високи триглицериди.
  • намалете приема на захар - по този начин ще намалите нивото на триглицеридите, което трябва да бъде под 1.4 mmol/l.
Физически упражнения
  • затлъстяването обуславя висок общ холестерол. Намаляването на килограмите снижава нивото на холестерола. Започнете програма от физически упражнения за отслабване, използувайки следните насоки:

съставете програма за времето и продължителността на физическите натоварвания - постепенно увеличавайте времето на натоварване до 30 - 45 мин. поне три пъти седмично. Ако сте с наднормено тегло или недостатъчно активен физически, постигнете това натоварване за няколко месеца.

  • придържайте се към програма от физически упражнения - спазвайте редовен график за упражнения. Забавлявайте се с тях. Ако те не ви доставят удоволствие, едва ли ще ги правите редовно. Намерете приятел или група за физически упражнения, които ще ви поддържат мотивирани.
Не пушете или спрете цигарите
  • нивото на HDL може да се върне към нормалните граници.
   
   
Снимки свързани с тази статия
Стеноза на коронарна артерия Стеноза на коронарна артерия
Атеросклероза - стеснение на съда Атеросклероза - стеснение на съда
Сърце - отпред Сърце - отпред
Симптоми свързани с тази статия
Атеросклероза, Гангрена на крайниците, Инсулт - мозъчен, Инфаркт - миокарден, Крайници - гангрена, Мастни плаки, Миокарден инфаркт, Мозъчен инсулт, Плаки - мастни, Стенокардия, Стеснение на съдовете, Съдове - стеснение, Съдови увреждания,
Групи лабораторни изследвания
Холестерол и липиди, Чернодробна функция,
Лечение и процедури
Ангиография, Ангиопластика, Коронарна ангиограма,
Тема на седмицата:
Остър ларингит - затруднено дишане и лаеща кашлица в малките часове на нощта

реклама
Виж още
Още от Релакс



Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising