ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Физическа активност при деца

Физическа активност при деца

Автор: Екип на Puls.bg

Публикуван на: 29.12.2011 г.

Последна корекция:

Прочетен: 8663

Съдържание:

1. Каква е ползата от физическата активност при децата?

 

Повишената физическа активност води до повишено качество на живот и намален риск от сърдечносъдови заболявания. Тя се отразява благоприятно на децата както и на възрастните. Неспортуващите деца е по-вероятно да станат неспортуващи възрастни. Насърчаването на децата да практикуват спорт има множество благоприятни въздействия върху тях:

  • контролиране на теглото
  • намаляване на риска от развитие на  някои хронични заболявания в по-късна възраст
  • подобрява здравината на костите и ставите
  • намалява риска от сърдечносъдови заболявания
  • подобрява самочувствието и създава социални навици

 

Препоръчва се тийнейджърите и децата (над 6-годишна възраст) да практикуват физическа активност със средна или тежка интензивност поне 1 час всеки ден. Физическата активност може да се извършва и за по-малки периоди от време, които заедно правят 1 час или повече всеки ден. Децата трябва да участват в различни видове физическа активност:

  • която стимулира гъвкавостта на мускулите – децата трябва да бъдат научени как да загряват преди тренировка и да разтягат мускулите си. Изграждането на такива навици от рано спомага за редуциране на риска от травми в по-късна възраст, когато натоварванията при спорт върху мускулите, ставите и костите са по-сериозни.
  • която включва аеробна активност – децата често извършват аеробни упражнения без да го осъзнават – тичане, футбол, плуване и други. Този вид активност спомага физическото им укрепване
  • която увеличава мускулната сила – карането на колело, плуването, помагането в двора, са няколко примери за физическа активност, която подсилва мускулите

 

Много деца проявяват интерес към вдигането на тежести. Осем годишна възраст е подходяща за включване на тренировки за сила, като част от спортните дейности на детето. Традиционната фитнес програма с вдигане на тежести, обаче, няма да има много голям ефект (в повишаването на мускулната маса) и може да се окаже опасна преди детето да навърши 14-годишна възраст. Целта на силовата тренировка е да подобри силата и издръжливостта и с това - цялостното физическо състояние. Вдигането на големи или максимални тежести не е препоръчително. Лицевите опори и набиранията, както и упражненията със собствено тегло са по-подходящи за детската физика . Малки тежести и фитнес уреди (но само такива, които могат да се пригодят за използване от деца) могат да се включат в силовата тренировка, но децата трябва да бъдат наблюдавани от възрастен за правилното изпълнение на упражненията.

 

Важно е децата да се стимулират да участват в повече от един вид спорт, за да се спомогне цялостното им развитие и да могат сами да определят какво искат да тренират. Ранната специализация трябва да се избягва.

   
   
Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Виж още
Още от Хранене



Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising