ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

4 йога асани за здрави глезени. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   08 август 2018   |   Коментари 0
   
   
4 йога асани за здрави глезени. Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Едни от най-често травмираните стави в тялото са глезените. Това не е случайно като се има предвид, че те участват в разпределянето на тежестта на тялото. Много е вероятно да бъдат травмирани по време на спорт или чрез внезапно усукване. Тези малки телесни стави имат основна функция да поддържат правилното движение на краката при ходене или спортуване. За да се избегнат травми на глезени като счупване или навяхване е препоръчително да се правят упражения за тяхната стабилност и гъвкавост. Йога има най-голям ефект върху цялото тяло защото заздравява връзките и тренира мускулите.


Ето няколко изключително полезни асани:


Стол (Уткатасана) за загряване на глезените


Застанете изправени с прав гръб, прилепнали стъпала и ръце на кръста. Сгънете краката в коленете, без да ги отделяте едно от друго и повдигнете ръцете нагоре. Приберете опашната кост навърте и изпънете гърбът. За правилно изпълнение на асаната може да се коригирате сами като погледнете надолу. Трябва да виждате пръстите на краката - така тежеста е върху петите. Ръцете са изпънати и са на нивото на ушите.


Орел (Гарудасана) за заздравяване на глезените
Застанете в права позиция.  Сгънете леко краката в коленете. Повдигнете десния крак и го усучете около левия така, че пръстите на десния крак да се застопорят на левия прасец. Усучете ръцете като повдигнете лактите на нивото на раменете.  Останете в позата за няколко вдишвания и после повторете с другия крак.

 

 


Венец  (Маласана)  за огъвкавяване на глезените


Поза маласана огъвкавява глезените, докато отпуска кръста. Застанете прави като стъпалата са на ширината на хълбоците. Отворете стъпалата навън на 45 градуса. Започнете да сгъвате краката в коленете и да накланяте тялото надолу докато пръстите на ръцете достигнат земята. Опитайте се да свалите петите на пода и да поставите дланите пред гърдите. Задръжте в асаната колкото ви е комфортно. Тежестта е върху петите. Стремете се с помощта на ръцете да отворите раменете и да изправите гърба.


Герой (Вирасана) за отпускане на глезените


Поза герой не само отпуска глезените, но и бедрата. Застанете на земята на колянна опора. Отпуснете тялото надолу и се опитайте да седнете между краката. Ако това ви е невъзможно или болезнено, поставете йога блокчета или книги под седалището толкова колкото са ви необходими и седнете върху тях. Когато усетите, че разтягането намалява, махнете помощното средство и седнете на постелката с прав гръб и отпуснати ръце на коленете. Ако тази поза ви е лесна може да продължите в поза Полулегнал герой (Суптавирасана). От поза герой легнете назад и отпускайте в издишванията гърбът и ръцете на земята.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Препоръки при слънчево изгаряне на кожата

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter