ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да предотвратим изтръпването на крайниците? Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   25 юли 2018   |   Коментари 0
   
   
Как да предотвратим изтръпването на крайниците? Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Все още не e изяснена причината за изтръпването на крайниците, но едно е сигурно, че за да има подобна симптоматика е нарушена функцията на централната нервна система. Друга причина може да е неравномерното натоварване на двете половини на тялото. Например фехтовката или тенисът натоварват основно едната страна на тялото.

 

Йога работи на комплексно ниво върху нервната система и равномерното раздвижване на всички мускули и стави по тялото. Асаните са полезни и препоръчителни при херния на междупрешлените дискове, която също може да доведе до инервация на крайниците.
Ето няколко варианта да се намали изтръпването и усещане за „мравучкане“ по крайниците.

 

Ходене на пети. Движението е ефективен начин да се раздвижат краката, особено когато са били дълго време обездвижени.  По този начин се стимулира кръвообращението и се намалява рискът от болезнено схващане на прасците. Правете упражнението всеки ден, особено ако прекарвате продължителна част от времето в едва и съща поза на тялото.

 

Стоене на пръсти с ръце нагоре. Издължаването на гръбначния стълб позволява да се намали компресията върху чувствителните нервни окончания. Обръщайте внимание на гръбнака да няма изкривявания, тъй като това може да е причина за изтръпване на ръцете. Позицията на тялото на пръсти помага да се раздвижат и кръвоснабдят стъпалата. Това е чудесно упражнение, ако имате плоско стъпало. Комбинирайте го с ходенето на пети.

 

Разстягане на сухожилията и ставите. Йога разстяганията позволяват импулсната проводимост на нервните окончания на гръбнака или на мозъка да преминават свободно. Използвайте стречинга като почивка между физическите активности, тъй като липсата на баланс между мускулните натоварвания и почивката могат да доведат до спазми на мускулите. Едно упражнение, което можете да правите навсякъде без нужда от постелка е наклон на тялото надолу.

 

 

Застанете в права позиция със стъпала на ширината на хълбоците. Свалете ръцете на земята пред стъпалата. Сгънете десния крак в коляното, опитайте се да изпънете левия  и задръжте в позата. По този начин се чувства разтягането в лявото сухожилие и прасец. Повторете като сгънете левия крак в коляното и изпънете десния. Докато задържате  позата, дишайте коремно през ноздрите. Ако ви е трудно и болезнено и нямате достатъчно гъвкавост да свалите ръцете на пода, ги поставете под коленете или на кръста.

 

Масаж на ходилата. Инервацията на краката може да е причинена от неудобни обувки или недостиг на кръвоснабдяване. Масажирайте стъпалата и пръстите на краката всеки ден по минимум пет минути и при всяка възможност ходете боси. Започвайте масажа от пръстите и преминавайте със спираловидни движения до коленете. Правете кръгове със стъпалата както и ги движете нагоре и надолу докато усетите загряване.

 

Освен физическата активност, е важно как се храните. Менюто трябва да съдържа храни, богати на калий, натрий и калций и на витамин B12. Най-голяма доза от този витамин има в месото, но ако сте вегетарианец може да го набавяте с млечни продукти и яйца. От недостиг на витамини и минерали страдат периферните нервни пътища, които са отговорни за изтръпванията.

 

Не подценявайте признаците на тялото. Изтръпването на крайниците може да е сигнал за мозъчна травма, особено ако се случва на левия крак. От друга страна, инервацията може да е следствие от възпаление на хрущялната тъкан на гръбнака. Посетете лекар, ако симптомите зачестят.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter