ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Петимата тибетци. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   11 юли 2018   |   Коментари 0
   
   
Петимата тибетци. Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Петимата тибетци не са хора, а упражнения за физическо и духовно здраве. Взаимствани от йога и изпълнявани в правилна последователност, те ни осигуряват младост и жизненост.

 

Тези хималайски движения на тялото не само дават енергия, но и се практикуват като оздравителна система, тъй като хармонизират енергията и балансират чакрите.

 

Всяко едно от тях се изпълнява до 21 пъти, като в началото може да се упражняват и по-малко повторения стига да са нечетен брой. След като мускулите се заздравят и се засили енергията може да ги увеличите.

 

Комплексът от древните упражнения не е труден и е лесно запомнящ се. Необходими са ви концентрация и 15 минутки на ден.

 

Упражнение 1

Застанете в права позиция с ръце настрани. Започнете да се въртите по посока на часовниковата стрелка. В началото правете по-малко повторения, за да не ви се завие свят. Накрая на упражнението съберете палците на ръцете пред гърдите, за да се нормализира състоянието ви. Може да направите няколко дълбоки вдишвания и издишвания преди да продължите с вторият ритуал.

 

Упражнение 2

Легнете на пода по гръб. Във вдишване повдигнете краката и главата нагоре като стегнете корема. В издишването свалете тялото към земята. Не повдигайте таза в упражнението.

 

 

 

Упражнение 3

Застанете на колянна опора с прав гръб и ръце на бедрата. Във вдишване извийте раменете и главата назад като задържите краката под прав ъгъл, а в издишване върнете тялото напред и опрете брадичката към гърдите. Важно е гърбът да остане прав, тазът да е навътре и седалището да остане стегнато. Ръцете остават на бедрата през цялото време. Могат да са и на кръста, но е по правилно да са отпуснати.

 

Упражнение 4

Застанете на земята с изпънати крака напред. Стъпалата остават на ширината на хълбоците. Ръцете са до седалището и помагат на гърба да остане в права позиция. Във вдишване повдигнете седалището докато колене стигнат нивото на глезените и останат под прав ъгъл. Изпънете ръцете като останете на опора на стъпала и длани. В издишването се върнете в първоначалната позиция.

 

Упражнение 5

Този древен комплекс от асани е познат на любителите на йога. От куче гледащо надолу преминавате в куче гледащо нагоре като вдишвате. Издишането става към куче гледащо надолу.

 

Застанете на четири опорни точки на земята като раменете са над китките, а коленете под хълбоците. Повдигнете седалището нагоре като гърбът остане прав и тялото заеме позиция на триъгълник. Вдишайте и изнесете тялото напред като раменете стигнат нивото на китките и максимално разширите гръден кош. Дръжте седалището стегнато и раменете далече от ушите. Насочете вниманието върху плешките и се стремете да ги приближавате.В издишване отново върнете тялото назад в куче гледащо надолу.

 

Ако ви е трудно, по-добре правете по 5 повторения от всяко отколкото да пропуснете цяло тибетско упражнение. Темпото зависи от вас, само е нужно да спазвате последователността и да ги правите в равномерни повторения.

 

Петимата тибетци ще ви помогнат да подобрите енергийния баланс и да регулирате функциите на всички органи.

 

С редовна практика, има хора които твърдят, че сънуват по-ярки сънища, други засияват, а трети са по-работоспособни и радостни в ежедневието.

 

Да не се правят при високо кръвно налягане, бременност, ингвинална херния и проблеми с вестибуларният апарат.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Хранене
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter