ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Йога при слаби коремни мускули и болки в кръста

Стела Колева, йога инструктор   |   27 юни 2018   |   Коментари 0
   
   
Йога при слаби коремни мускули и болки в кръста

Източник: Стела Колева

Най-честата грешка е, че поради болки в гърба и кръста, хората избягват да натоварват корема, а точно коремните мускули поддържат гръбнака здрав. Желанието за стегнат корем не е само каприз към външния вид, но и здраве за гръбначния стълб. Ако мускулите на корема са слаби, това само ще влоши стойката и правилната позиция на гръбнака.

 

Колкото повече коремът е трениран, толкова по-малко ще изпитвате дискомфорт в кръста. Въпросът е от къде да започнем, ако вече има контузен кръст или болки в долната част на гръбнака?

 

В повечето от йога асаните се работи комплексно върху тялото и коремът също се стяга, но най-важното е те да се изпълняват правилно.

 

Една от най-щадящите пози за кръста и в същото време стягаща корема е в легнало положение.

 

Легнете на пода по гръб. Сгънете краката в коленете и ги повдигнете нагоре. Коленете и глезените са на едно ниво. Краката са прибрани един до друг, а ръцете могат да са малко по-далече от тялото, за да има опора на земята.

 

Дръжте гърба прилепнал към земята. Раменете не трябва да се повдигат. Изнесете коленете на нивото на хълбоците така, че краката да образуват прав ъгъл. Задръжте в позата за няколко вдишвания и издишвания и после отпуснете краката на земята. Повторете няколко пъти. Ако упражнението се изпълнява правилно, се укрепват долните коремни мускули, без да се натоварва кръстът. Ако позата ви стане лесна и не чувствате никакво напрежение, може да изнесете краката по-далече от тялото, но внимавайте кръстът и раменете да не се повдигнат от земята, защото тогава не само, че не си помагате, но може да усетите дискомфорт в долната част на гърба ден или два след упражнението.

 

 

 

Вариант на позата е докато лежите по гръб със сгънати крака в коленете, да изпъвате краката един по един. Застанете в първоначалната поза и в издишване изпънете десен крак като го задържите стегнат във въздуха. Върнете крака обратно и проверете дали коленете са отново на нивото на хълбоците. Поемете въздух и в издишването изпънете левия крак. Можете да повторите упражнението няколко пъти.

 

Вариант е също така да повдигнете главата и ръцете и да останете в позата за известно време като не задържате дишането. За сметка на другите пози, които работят активно върху засилването на долната част на корема, това упражнение стяга горните коремни мускули.

 

За почивка отново сгънете краката в коленете и ги наклонете на дясната страна. Отпуснете ги бавно като по този начин се отпуска и кръстът. Повторете усукването на другата страна. Усукващите пози отпускат коремните мускули, подобряват храносмилането и действат благоприятно за свалянето на излишните килограми.

 

Тренирайте корема редовно и ще се радвате на редовен стомах. Мускулите на корема поддържат стомаха и червата в добра кондиция и спомагат за изхвърлянето на токсините.

 

Не позволявайте на корема да увисне с годините. С течение на времето е напълно естествено да се получи увисване на корема поради различни причини като загуба на тегло, бременност, херния или други причини, но ако изпълнявате упражненията редовно, тялото ви ще се отблагодари.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter