ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Да поздравим слънцето! Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   13 юни 2018   |   Коментари 0
   
   
Да поздравим слънцето! Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Не е необходимо да сте гуру по йога, за да сте чували за слънчевия поздрав и неговия положителен ефект върху здравето на човека. Името произлиза от санскритното наименование Сурия Намаскар.

 

Поздравите към слънцето представляват комбинация от йога асани като тяхната последователност е изключително важна както и правилното вдишване, издишване и задържане на дъха. Ако ги изпълнявате сутрин на гладно в рамките на 10-15 минути , със сигурност ще усетите прилив на енергия през целия ден, пълна душевна хармония, а тялото ви във времето ще добие гъвкавост и здраве.

 

Редовното упражняване на тези асани помага на организма да се очиства от натрупаните в него токсини, а на ментално ниво се достига да осъзнатост и самоосъвършенстване.

 

Ето и изпълнението:
Започва се от изправена позиция с прибрани стъпала и прав гръб. Вдишайте и повдигнете ръцете нагоре докато усетите, че тялото се издължава и се изпълвате с въздух. В издишването свалете ръцете надолу до пода. Ако не стигате земята с ръце поради липса на гъвкавост в бедрата, свийте леко краката в коленете, за да поставите дланите на земята. Във вдишване изнесете десния крак назад и задръжте левия крак, сгънат на 90 градуса като коляното е над глезена. Не се изгърбвайте и не се отпускайте на дланите.

 

Задръжте въздуха в следващата позиция, наречена Планк-дъска. За да я изпълните изнесете и левия крак назад и останете на опора на длани и пръсти на краката. Тялото трябва да е право и стегнато, ръцете изпънати. В поза дъска останете за секунда колкото да преминете от предишната позиция в следващата.

 

 

 

Издишайте в поза Чатуранга Дандасана - поза която наподобява лицева опора, но с прибрани до тялото ръце. От предишната асана планк, сгънете ръцете в лактите и свалете тялото надолу в издишване. Ако имате достатъчно развита мускулатура задръжте тялото на длани и стъпала, като лактите сочат назад. Ако това ви е трудно изпълнимо, отпуснете корема и гърдите на земята.

 

Следващата асана е Куче гледащо нагоре. Повдигнете горната част на тялото нагоре с поемането на въздух. Изпънете ръцете и отворете широко раменете. С помощта на дланите, избутайте силата от ръцете нагоре, за да свалите раменете далече от ушите. Седалището е стегнато, а погледа нагоре. Издишайте в поза Куче гледащо надолу. Всички части на тялото се разтягат в тази асана.

Освен, че помага за по-добра подвижност на ставите, тя действа освежаващо и тонизиращо. От поза куче гледащо нагоре преминете назад на колене и повдигнете опашната кост нагоре докато гръбначният стълб добие права линия от врата до кръста. Ръцете избутват тежестта на тялото назад към стъпалата.

 

Не мислете за това да изпънете краката и да свалите петите на земята веднага, а насочете вниманието върху това да изправите гърба и да държите ръцете изпънати. В следващото вдишване върнете десния крак напред сгънат, докато коляното стигне нивото на глезена. Издишайте като приберете левия крак до десния. Вдишайте с ръце нагоре като изправите тялото и издишайте като съберете длани пред гърдите в молитва и завършите с позитивния поздрав Намасте!

 

Твърди се, че ако се изпълни 108 пъти, се стига до пълно просветление. Съветвам ви да не пробвате, ако не сте подготвени фзически. Започнете от 5 и увеличавайте бройката постепенно, като тези упражнения трябва да ви доставят блаженство на тялото и душата, а не зор.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Здрав ум
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter