ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Подходящи асани при ингвинална херния

Стела Колева, йога инструктор   |   16 май 2018   |   Коментари 2
   
   
Подходящи асани при ингвинална херния

Източник: iStockphoto

При наличието на ингвинална херния йога и пилатес са най-подходящите занимания за тонус и поддържане на добра форма. Тези практики са щадящи за тялото и тежестта се разпределя равномерно върху цялата мускулатура.

 

След като хирургът постави диагнозата, най-важното е да не спирате движението. Обездвижването при ингвинална херния е опасно защото коремната стена отслабва.

 

При появила се херния е от съществено значение да пречиствате редовно дебелото черво.

 

Яжте повече фибри и пийте редовно течности. Поза “Паванмуктасана” облекчава напрежението в областта на корема и кръста и е една от най-приятните пози за изпълнение.

 

Легнете по гръб, вдишайте дълбоко и свийте краката до гърдите. Обвийте ръцете около тях и сключете пръстите. Докато издишвате, повдигнете глава и притиснете брадичка към гърдите. Задръжте в позата за няколко секунди и в издишването бавно върнете главата обратно и изпънете крака на земята. Можете да изпълнявате позата и с всеки крак по отделно като единият е свит до гърдите, а другият изпънат на пода. Асаната помага за редовен стомах, намаляване на коремното налягане.

 

Друга поза, която е препоръчителна при ингвинална херния е “Утанападасана”- повдигане на краката на 60 градуса. Позата укрепва коремната стена като щади кръста. Легнете на пода по гръб и повдигнете краката нагоре. Задръжте краката стегнати като пръстите сочат надолу, а петите нагоре. Не повдигайте раменете от земята и ангажирайте коремните мускули. Ако позата ви е трудна, може да свалите единият крак на пода и после да ги смените като повдигнете другият. Не повдигайте таза нагоре. Задръжте в позата за няколко вдишвания и издишвания. Ако ви е непосилно да изпълнявате тази асана, може да поставите колан на стъпалата и да придърпване краката към вас като ги задържате изпънати.

 

 

 

Друг вариант на позата е да оставите краката на 90 градуса без да ползвате колан. По този начин няма да се усеща силно натоварване в корема. Когато упражнението ви стане лесно, тоест не усещате никакво напрежение в коремните мускули, може да наклоните краката на 60 градуса за няколко секунди и после пък да ги върнете в първоначалната поза или в Паванмуктасана.

 

Следващото ефективно упражнение е за пречистване на дебелото черво. Нарича се “агни сара” и в превод означава - пречистване с огън. Това е част от дихателните техники и може да се изпълнява в изправено или седнало положение. Вдишайте дълбоко през ноздрите, след което издишайте напълно. В момента, в който сте издишали целия въздух, глътнете корема навътре и започнете да движите коремните мускули. Издръжте колкото можете без въздух и след това отпуснете корема напред и си поемете въздух.

 

Правете упражненията всеки ден. Ако нямате възможност и комфорт да ги изпълнявате в къщи и решите да посетите зала за йога, задължително информирайте преди заниманието инструктора за вашето здравословно състояние. Хранете се леко, без да преяждате. Движете се редовно.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (2)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Бистра Вълчева     2018-05-17 15:08:58
За домашни упражнения всичко съм пробвала до сега публикуваното. И аз мисля, че са добре обяснени, но снимки липсват. ако имаше и видео...Г-жа Колева много ме радва как обяснява, но с снимки или видео ще е супер. И още нещо - няма ли кратки имена на упражненията? Аз едвам го прочитам, камо ли да го запомня :))))
Х.     2018-05-17 09:40:33
Много полезна статия. Упражненията наистина помогат и имат ефект, ако се спазват всички рекомендации, дадени от авторката. :)
2 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter