ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как йога помага при астма? Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   02 май 2018   |   Коментари 0
   
   
Как йога помага при астма? Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Астмата остава водещо хронично заболяване у децата. Причините й са многобройни, а пълно лечение все още няма. Трудното дишане най-често се получава от стеснение на бронхите, които се блокират от слузта-мукус. Установено е, че нервното напрежение е един от основните фактори, които причиняват астма. Тук идва ролята на йога.

 

Поза кобра Бхуджангасана помага за изправяне на гръбначния стълб като това улеснява дишането. Застанете в легнала позиция по корем и поставете дланите на нивото на раменете. Лактите сочат нагоре, а брадичката е опряна на земята. Съберете краката и стегнете седалището. Започнете да повдигате главата, гърдите и корема нагоре във вдишване. Задръжте в позата като внимавате да не повдигате раменете, те трябва да останат успоредни и далече от ушите.  Задръжте в позата колкото е възможно и отпуснете тялото надолу в издишване. Повторете няколко пъти. Ако нямате достатъчно сила в горната част на ръцете, може да изпълните позата като поставите дланите малко по-напред още в началото на изпълнението на асаната.

 

Поза кобра има терапевтично действие върху астма и укрепването на гръбначния стълб. Асаната премахва умората и поддържа еластичността на коремните мускули. Освен физическа натоварване е важно да се включат и респираторни упражнения.

 

 

 

Пълното йогийско дишане позволява да се възстанови функцията на белите дробове като кислородът достига по-пълноценно до тях. То отпуска мускулите на дихателните пътища и разширява гръдния кош. Седнете в удобна позиция, може и на стол. Важното е гърбът да е изправен и де ви е удобно. Вдишайте от корема като го издуете напред, продължете да вдишвате нагоре към гърдите и накрая поемете максимално въздух, докато ключиците се повдигнат. Движението на въздуха е от долу на горе като се диша в следната последователност: коремно, гръдно и ключично. Задръжте дъха за секунда и издишайте бавно. Ако ви е трудно да прецените дали дишате правилно, поставете дясната ръка на корема и лявата ръка на гърдите. Първо трябва да се повдигне дясната ръка, после лявата. Правете дихателната техника на празен стомах.

 

Не пренебрегвайте релаксацията. Според йога, нашата енергия или така наречената прана е тясно свързана с психичното ни състояние и тя се движи свободно само, когато умът е спокоен. Това е причината заниманието по йога да завършва с водена релаксация или медитация. Отпускащите умът методи намаляват психичното напрежение и улесняват въздушния приток до дробовете. Освен това медитацията отпуска мислите и страха от евентуални следващи астматични пристъпи. Това помага на човек да се освободи от тревожността, която го потиква да поема регулиарно и превантивно медикаменти. Когато умът е спокоен, човек по-лесно може да преодолее задушаване и да се справи с астматичния пристъп като приложи спокойно вдишване и издишване.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Здрав ум
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter