ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Четири ефикасни пози за повдигане и стягане на седалището. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   04 април 2018   |   Коментари 0
   
   
Четири ефикасни пози за повдигане и стягане на седалището. Йога със Стела Колева

Източнк: iStockphoto

Йогата е изключителен начин да изваяте хубава фигура. 


С годините гравитацията не работи в наша полза и тялото губи своята еластичност, но ако изпълнявате тези три асани ежедневно ще постигнете видими резултати.


Поза полумост “Сету Бадха Сарвангасана” стяга седалищните мускули и огъвкавява гръбнака. Тази асана помага за свалянето на килограми и действа тонизиращо. Легнете по гръб на земята. Сгънете краката в коленете и поставете стъпалата възможно най-близо до седалището. Опитайте да задържите стъпалата успоредни и да не прибирате петите навътре. Ръцете остават до тялото с длани сочещи към земята. Повдигнете таза нагоре и веднага след това приберете раменете едно към друго. Това ще позволи да се изпълни позата правилно, с по-добра гръбначна извивка и няма да навреди на кръста. Задържайте в позата за няколко вдишвания и издишвания. Не повдигайте пръстите на краката, напротив ползвайте силата им, за да избутвате таза нагоре, така че коленете да са на нивото на глезените.

 

По-трудна асана, в която основно се осъвършенства равновесие е поза Воин 3 – “Вирабадрасана” 3. Тази предизвикателна поза създава хармония за душата, равновесие и издръжливост за тялото. Докато стоите в нея, ще усетите стягането на седалището и бедрата. Може да започнете изпълнението й в близост до стена. Застанете в изправена позиция с ръце до тялото. Повдигнете десния крак назад и наклонете тялото напред колкото ви е възможно. Задръжте за няколко секунди и повторете с другият крак. Когато се балансирате в позата може да продължите до завършения вид на асаната. Опитайте да се наклоните така, че краката да образуват прав ъгъл, а горната част на тялото да остане успоредна на земята. За финал можете да изнесете ръцете напред, на нивото на ушите. Пози Вирабадрасана 1, 2 и 3 творят чудеса с тялото и работят върху подобряване на самочуствието.

 

 

 

Една от разновидностите на поза куче надолу “Адхо Мука Шванасана” е с изпънат крак нагоре. Освен, че позата е изключително красива изпълнена правилно, тя има невероятен ефект върху повдигането на седалището.  Застанете на длани и колене на земята. Дланите са под раменете, а коленете на нивото на хълбоците. Повдигнете коленете от земята и започнете да избутвате тялото назад докато гърбът се изправи. Насочете вниманието върху гръбнака и не бързайте на изпъвате краката. Бъдете сигурни, че имате добър баланс като дланите натискат земята. Повдигнете единия крак нагоре и го изпънете. Задръжте в позата или направете няколко пъти повдигане и сваляне на крака. Повторете с другия. Позата помага и за огъвкавяване на бедрата.

 

Поза стол “Уткатасана” е още една асана, която активно оформя бедрата и стяга седалището. Застанете в изправена позиция с долепени стъпала и колене. Клекнете надолу и повдигнете ръцете над главата. Избутайте таза напред, за да не се натоварва кръста и се опитайте да изнесете тежестта назад, така че да виждате пръстите на краката. Останете в позата колкото е възможно по-дълго като не задържате дишането.

 

Бъдете постоянни и правете асаните ежедневно. С йога ще заобичате тялото си.
 


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter