ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Полезни и вредни пози при болки в коленете. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   21 март 2018   |   Коментари 0
   
   
Полезни и вредни пози при болки в коленете. Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Коленете се натоварват още със ставането от леглото. Те винаги поемат напрежението и товара при ходене, сядане и изкачване на стъпала. Най-доброто, което може да направите, е да стегнете мускулите на краката, но да не ги претоварвате с интензивни тренировки, а с редовни леки движения. Интензивна йога практика или грешно изпълнени асани също могат да причинят травми в коленете, затова трябва да бъдете внимателни. Тези три йога асани предотватяват възпаления в коленете и заздравяват краката.


Поза воин 1 - “Вирабадрасана” помага за заздравяване на бедрата и прасците като укрепва околните мускули на бедрата и допринася за намаляването на натиска в коленете. Тази асана може да се изпълнява от начинаещи до напреднали и без необходимост от постелка.

 

Застанете в права позиция. Изнесете десния крак назад като дясното стъпало е отворено навън на 45 градуса и кракът е изпънат. Левият крак е свит в коляното и пръстите на стъпалото му сочат напред. Избутайте таза напред. Когато изпълнявате поза воин 1 или поза стол, бъдете сигурни, че виждате пръстите на краката си. Така не натоварвате грешно коленете и засилвате прасците. Може да повдигнете ръцете над главата и да ги изпънете. Останете в позата, след което я направете същото с другия крак.

 

Друга йога техника, която оказва благоприятно влияние върху връзките и ставите и развива равномерно мускулатурата на бедрата, е поза полумост “Сету бандхасана“. Легнете на пода и свийте краката в коленете. Повдигнете седалището нагоре като приберете и раменете максимално навътре. Коленете остават на ширината на хълбоците, а пръстите на краката сочат напред. Избутайте колкото е възможно таза навътре. Отпуснете се за няколко вдишвания и издишвания и повторете отново. Ако ви липсва сила в краката, не се напрягайте и стоите за по-кратко време в позата докато мускулатурата укрепне. Дръжте стъпалата на земята и чувствайте, че тежестта върху тях е равномерно разпределена.

 

Поза наклон напред с един крак “Паршвотанасана” е асана засилваща гъвкавостта на коленете, особено след контузия .Тя спомага да се повиши циркулацията на кръв в областта на коленете.

 


Застанете в права позиция с ръце на кръста. Пристъпете назад с десният крак. Изпънете краката и изправете гърба. Поемете въздух и в издишването се наклонете надолу към левия крак. Задръжте гръбнака в права позиция. Отпуснете корема и лицето и се опитайте да изтеглите още горната част на тялото напред и надолу. Пръстите на краката сочат напред.

 

Ако имате контузия на коляното или други проблеми със ставите трябва да правите упражненията много внимателно и без натоварване. Не прекалявайте с разтягането. Ако чувствате напрежение в коленете, леко ги сгънете в позата.

 

Ако имате проблеми с коленете не правете поза камила –“Ущрасана”. Друг начин да се изпълни много внимателно асаната е да не се упражнява директно върху постелката, а с одеало под коленете.

 

Ето и нейното изпълнение за начинаещи: Застанете на колянна опора на ширината на хълбоците. Поставете ръцете на кръста, стегнете седалището и в издишване се извиите назад. Краката трябва да останат под прав ъгъл и да не се накланят назад заедно с извивката на гръбнака. Ако чувствате гъвкавост, може да пробвате цялата асана като свалите дланите до глезените, но не забравяйте да задържите коленете и хълбоциите на едно ниво.

 

Поза лотос “Падмасана” не се препоръчва при хора с контузии в коленете.

 

Избягвайте седенето на колене в поза герой –“Вирасана” и ако правите детска поза, поставяйте одеяло между седалището и стъпалата. Наднорменото тегло също може да е причина за болки в коленете.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Актуално
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter