ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Защо балансът в йога е труден? Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   07 март 2018   |   Коментари 0
   
   
Защо балансът в йога е труден? Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Когато чуете за равновесни асани в йога, не си представяйте, че трябва да седите в стойка на ръце, за да има ефект от практиката. Започнете да работите върху своето равновесие с лесни пози. Балансовите пози помагат за по-добра концентрация и памет и могат да се изпълняват от малки и големи. Колкото повече човек упражнява баланс с тялото си, толкова повече умът му е фокусиран и  чувства комфорт.

 

Йога е уединение на човека в три аспекта - физически, емоционален и ментален. Балансът свърза тялото с емоциите и съзнанието, затова е толкова важен и същевременно труден.

 

Една от най-известните пози е Врикшасана – поза “дърво”.


С редовна практика човек може да се владее и да чувства вътрешен мир. Важно е докато изпълнявате позата, да не мислите за друго и да усещате тялото си. На физическо ниво, позата укрепва мускулатурата и коригира стойката, а на психическо ниво, помага да се постигне хармония като балансира емоциите.

 

Можете да започнете в права позиция в близост до стена. Изберете една точка или предмет пред васq в който да се фокусирате и повдигнете десният крак като поставите стъпалото му под лявото коляно. Избутайте таза напред и отворете дясното коляно навън. Дръжте гърба изправен. Продължете в асаната като съберете дланите си пред гърдите. Задръжте в позата за пет вдишвания и издишвания като можете да увеличите бройката след време. Повторете с другия крак. Препоръчително е да се изпълнява на бос крак както всички останали асани в йога. Не случайно, асаната носи наименованието – дърво и така символизира заземяването. Този процес дава усещане за свързване със земята като се изглаждат електрическите честоти на тялото и човек става по-лек и уравновесен. Тялото се освобождава от негативна енергия.

 

Комбинацията от балансиращи и разтягащи асани оказват положително влияние върху нервната система. Една по-трудна поза и несъмнено най-използваната за снимки и позиране е “танцьор”- Натараджасана.

 

 

Тя разтяга бедрата и коремните мускули, повишава телесната температура и помага за отделянето на токсините от тялото.

Застанете в права позиция. Хванете с дясната ръка, стъпалото на десният крак и повдигнете лявата ръка нагоре. Издължете гръбнака в дълбоко вдишване и в издишването наклонете лявата ръка напред и успоредно с това повдигнете десния крак нагоре с помощта на дясната ръка. Задръжте за няколко секунди и после повторете с другия крак.

 

В началото, когато правите равновесни пози се фокусирайте върху тялото си и наблюдавайте кои мускули са активни и кои не. В последствие, когато добиете повече увереност, влезте по-дълбоко в позата като насочите вниманието върху своите емоции, преживявания и се опитайте да останете в равновесие. 


За да се възстанови енергийният баланс, трябва да се намали негативната енергия като мисълта се насочи върху позитивни и хубави неща. Може да ви изглежда трудно и дори невъзможно, но е въпрос на редовна тренировка на ума. По този начин се балансират емоциите. Освобождаването от негативна енергия се получава през цялото йога занимание, фокусирано дишане и медитация. 

 

Осъзнат начин да се избави човек от тревожни и гневни мисли е като ги наблюдава отстрани, сякаш не са неговите чувства и да се опита да погледне обективно на ситуацията, без да влага емоции. Процесът е свързан, затова тренирайте умът и ще забележите как балансът в позите Ви ще се подобри.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Обратно на училище - съвети за здрави детски зъби

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Фитнес и рехабилитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter