ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Причини защо йога не е достатъчна за отслабване. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   07 февруари 2018   |   Коментари 0
   
   
Причини защо йога не е достатъчна за отслабване. Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Много хора се обръщат към йога, за да се избавят от натрупаните килограми.  Източната система за единство между тяло и дух е един вълшебен начин да оформите тялото хармонично и да отпуснете ума, но това идва в последвствие като резултат и награда от редовните занимания и промяна начина на живот. Чувството след подобна практика действително е лекота, но йога не е спорт нито активност, която е предвидена за горене на мазнини - тя е много повече от това, защото работи на глобално и подсъзнателно ниво. Един от основните приоритети, върху които трябва да се фокусира човек е да се приема такъв какъвто е и да обича тялото си. Изхождайки от това е много по-лесно и осъзнато да е внимателен към себе си – да не прекалява, да не се обвинява, да не се наказва и да полага грижи за постигане на вътрешен баланс.

 

Ето някои основни причини защо задържате излишните килограми:

 

Липсва калориен дефицит
Йога не гори калории и дори има вероятност след дълги дихателни серии да огладнеете. Необходим е калориен дефицит, който ще постигнете като намалите дневните си порции и се насочите към по-динамични видове йога, за да може тялото да гори излишните мазнини.

 

Една от асаните за отслабване и стягане е “страничен планк” или “странична дъска”. Задържайки в позата е ефективен начин да стегнете корема и засилите метаболизма. Застанете в планк на постелката на опора на дланите и пръстите на краката. Тялото трябва да е в права позиция, а раменете на нивото на китките. Обърнете се настрани на дясно като стегнете тялото, така че седалището да не увисва надолу и повдигнете дясната ръка нагоре. Задръжте за няколко секунди и го направете на другата страна. Ако ви е много трудно поставете коляното на долния крак на земята за опора.

 

 

Чаша вино или биричка с вечерята
Доказано е, че алкохолът забавя метаболизма и складира мазнини точно там където не трябва. Дори една бира или чаша вино ще унищожи резултата от усилията, които полагате. Освен това алкохолът вреди на равновесните пози в йога и това не позволява да напредвате в асаните, изискващи баланс. Позволете си любимата напитка един –два пъти седмично, но не го правете ежедневие и още по лошо – в навик.

 

Недоспиване
Безсънието води до хронична умора и затлъстяване. Когато човек е недоспал, той няма тонус и желание за йога, няма добър баланс и има вероятност от прекомерно хранене. Сънят възстановява нервната система и цялата мускулатура. Балансират се и хормоните лептин и грелин, които регулират апетита и чувството за ситост.

 

Прекалено диетични храни 
Сурови десерти, смутита, лимец, ядкови млека, овесени трици и много други здравословни храни могат да се окажат пагубни, ако се прекалява с тях. Те съдържат много калории и ако не се движите достатъчно могат да имат обратен ефект. Едно сурово десертче съдържа калории колкото една порция боб, омлет или риба със зеленчуци, което ще ви засити много повече и най-вече ще даде сигнал на мозъка, че сте поели храна.

 

Не на последно място , спрете да мислите за стрелката на кантара. Всъщност, скрийте теглилката! Теглото може да варира ежедневно, но това не трябва да ви безпокои. Ако изберете да започнете промяната си с йога ,то тя ще ви промени не само външно, но и цялостно в хармоничен и позитивен аспект.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Остър и хроничен ентероколит - през топлите месеци

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter