ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Помощ крампи. Поза Орел помага за предпазване от тях

Стела Колева, йога инструктор   |   28 декември 2017   |   Коментари 0
   
   
Помощ крампи. Поза Орел помага за предпазване от тях

Източник: Стела Колева

Мускулните схващания са болезнени и най-лошото непредвидими. Хората, които често се оплакват от тях, свикват с болката, която не трае дълго, но пък е остра и дори опасна при спортисти. За съжаление, все още няма конкретна причина за тяхното внезапно появяване, но се твърди, че има връзка с липсата на сън, стресът и недостатъчното приемане на течности.

 

В йога много от позите са благоприятни срещу крампи защото помагат да се подобри състоянието на мускулите. Една от позите, които помага на мускулите  на краката да не се схващат е поза Гарудасана.

 

Гаруда означава орел – царя на птиците. В индуитската митологията, гаруда се е ползвал от бога Вишну като превозно средство.

Позата не е лесна, тъй като изисква баланс и гъвкавост в прасците и стъпалата. Ръцете и краката се усукват и това затруднява хората с трудна подвижност и скованост в раменете. За това и не се практикува от съвсем начинаещи.

 

Ако балансът не ви е добър в позите, може да се направи първоначално близо до стена като се започва с движението от краката. Застанете в изправена позиция в поза тадасана. Намерете точка пред вас, върху която да спрете погледа и да се фокусите. Успокойте дишането, ако преди това сте правили по-активни асани. Свийте леко лявото коляно и подвигнете десният крак, след което го усучете около левия крак. Хълбоците трябва да останат в една линия. Раменете и врата са отпуснати. Продължете да увивате краката, докато дясното ходило и по-точно палеца се застопори в прасеца на левия крак. Не се изгърбвайте и не  накланяйте тялото много напред, гърбът трябва да остане в право състояние. 

 

 

 

Останете в баланс на един крак за няколко вдишвания и издишвания като разпределите тежеста на цялото стъпало. Ръцете могат да останат на кръста, докато свикнете с баланса. Когато сте готови да продължите в асаната, разтворете ръцете настрани. Усучете лявата ръка върху дясната и се опитайте да допрете дланите една в друга. Повдигнете ръцете нагоре, докато лактите се изравнят с раменете. Движете ръцете бавно, за да не загубите равновесие. Всеки път се опитвайте да задържате по-дълго време в позата. Когато излизате от позата, първо освободете ръцете и после краката. Повторете с другия крак. Важно е да седите еднакво продължително време и с двата крака. Коремът и лицевите мускули остават отпуснати в позата.

 

В източната философия се смята, че ако човек се научи да пази баланс в йога позите, той ще достигне равновесие и в своето ежедневие. Освен ефекта, който има върху намаляването на мускулните контракции, поза орел подобрява концентрацията и това я прави изключително полезна за децата.  Може да се практикува преди изпит или предстоящо важно събитие.

 

Солите като магнезий, калий, калций въдействат превантивно върху мускулните неприятни съкращения, но не могат да ги елиминират напълно. Други пози от йога, които имат за цел да възтановят мускулите на краката също имат и превантивен ефект върху крампите. Приемайте повече течности и редовно масажирайте мястото, където най-често се получава схващането.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Взаимоотношения
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter