ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Как да заздравим ръцете с йога поза? Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   06 декември 2017   |   Коментари 0
   
   
Как да заздравим ръцете с йога поза? Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Всеки трети човек се оплаква от слаби ръце и поради тази причина - невъзможност на изпълнение на някои асани. Повечето хора и предимно жените смятат, че китките са им крехки или нямат сила в раменете и тотално игнорират упражнения за засилване на тяхната издръжливост. 

 

Истината е, че в повечето йога асани се изисква сила в ръцете. Не бързайте да си купувате гири и щанги. За да се постигне резултат, е достатъчно да се правят редовно упражнения със собствено тегло. Позата, която ще разгледаме днес, е предизвикателна дори за хора, които тренират активен спорт или пък се занимават с йога от доста време. 

 

Асаната се казва Чатуранга Дандасана и няма превод на български, нито на английски, затова в повечето йога студия, ще я чуете с автентичното си име. То произхожда от санскрит, като Чатуранга означава четири крайника, а дандасана се превежда като тояга или опора на тялото. Прилича на лицева опора, но разликата е, че дланите са по близо една от друга, лактите са плътно до тялото и сочат назад, вместо настрани като в стандарната лицева опора.

 

Застанете на четири опорни точки като дланите и коленете са на постелката, а пръстите на ръцете сочат напред. Дланите са под раменете, а коленете са на нивото на хълбоците. От тази позиция, продължете в Утхита Чатуранга Дандасана. Това е така нареченият висок планк или поза дъска. Изпънете краката един по един назад и останете само на опора на дланите и пръстите на краката. Стегнете корема, бедрата и чувствайте силата в ръцете като ги държите изпънати. Пригответе се в издишване да спуснете тялото надолу успоредно на пода като сгънете ръцете в лактите. Ръцете трябва да образуват прав ъгъл когато се сгъват, като лактите сочат назад и се намират до тялото. Не задържайте дъха.

 

Ако нямате сили да продължите в друга поза, се отпунете на постелката. Починете си и повторете упражнението като може да се опитате да задържите за няколко вдишвания и издишвания.

 

Когато се спускате към пода се старайте тялото да остане в една линия и внимавайте седалището да не се повдига нагоре. 

Най-важното е да стегнете тялото и да разпределите тежестта равномерно в позата.

 

 

 

В случай, че чувствате сила да продължите с нещо по интензивно и заздравяващо ръцете, можете да опитате от Чатуранга Дандасана да се върнете обратно в дъска - Утхита Чатуранга Дандасана. Това упражнение е трудно, но изключително ефективно за увеличаване на стабилността в мускулатурата, както и укрепване на гръбнака. Не са за подценяване и ползите, които тези асани имат върху стягането на коремната област.

 

Тези упражнения са по-трудни за жените и децата, тъй като гръдните мускули са по-слаби от тези на мъжете, но това не означава, че не могат да се практикуват. Двете пози помагат за тонизиране на ръцете, сила и гъвкавост в китките. Ангажират се почти всички мускулни групи.

 

Поза Чатуранга Дандасана играе важна роля за поздравите към слънцето, които са основни във практиките по виняса флоу йога. За привържениците на по силови упражнения и обърнати пози като стойка на ръце или на глава, комбинацията от поза чатуранга дандасана и утхита чатуранга са перфектни упражнения за загряване на ръцете.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
4 начина да се чувстваш леко през зимата

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising