ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

5 ефективни йога пози срещу тревожност и стрес. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   15 ноември 2017   |   Коментари 0
   
   
5 ефективни йога пози срещу тревожност и стрес. Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Някои хора са по-податливи на тревожни състояния и напрегнатост. Някои стигат и по далеч - до психични заболявания. Тези болести засягат над 300 млн. души по света. Данните от националното проучване на Алфа Рисърч, показва, че 50 % от българите ежедневно усещат стрес и притеснение. Освобождаването от паник атака или тревожност и възтановяването на нормална и позитивна нагласа е възможно чрез йога техники.

 

Започнете практиката в детска поза. Тази асана отпуска тялото и ума и дава усещане за спокойствие. Поставете коленете и дланите на постелката и отпуснете тялото надолу към земята като накланяте корема към бедрата и седалището към петите. Ръцете могат да останат до тялото. Останете в позата докато се отпуснете. 

 

Преминете отново на длани и колянна опора и се подгответе за поза куче гледащо надолу. Позата премахва болките в тялото от скованост и  напрегнатост. Повдигнете коленете от земята и изнесете цялата тежест назад към петите като ръцете останат изпънати. Важно е да повдигнете опашната кост нагоре, за да се изправи гръбнакът. Не се притеснявайте, ако не можете да свалите петите на земята. По-важното е гръбначният стълб да е в права позиция.

 

Асана, която премахва чувството на раздразнителност и агресия и възвръща равновесието в ума, е поза дърво. Това е упражнение и за баланс и концентрация. Застанете в изправена позиция. Повдигнете десния крак и поставете петата му под или над коляното на левия крак. Докоснете дланите една в друга пред гърдите. В случай, че трудно пазите баланс, изпънете ръцете настрани и това ще ви помогне да се задържите в позата.

 

 

Често тревогите водят до главоболие. Поза наклон напред премахва умората и болките в главата. Можете да изпълните позата в седнало положение. Седнете с прав гръб и изпънати напред крака. В дълбоко вдишване изпънете ръцете нагоре и в продължително издишване наклонете горната част на тялото надолу към стъпалата. Останете в позата колкото ви е необходимо. Тази асана освобождава стреса.

 

Йога дава усещането, че каквото и да се случи е за добро и че всичко е преходно. Учи ни да бъдем благодарни и да живеем в настоящият момент. Бъдете позитивни, защото само положителното мислене носи радост и хармония

 

Поза риба действа тонизиращо и възвръща позитивните мисли. Легнете по гръб и поставете ръцете до тялото. Повдигнете гърдите нагоре като извиете гръбнака максимално. Поставете ръцете на опора на лакти и се опитайте да докоснете земята с центъра на главата като я извиете назад.

 

Правете упражнения редовно и се опитайте да успокоите ежедневието. Всеки прилив на адреналин от силни емоции води до сърцебиене, напрягане на мускулите, обилно потене. Прекаленото планиране или превантивно разрешаване на неясни ситуации води до увеличаване нивото на хормона на стреса. Опитайте се по време на релаксация да отпуснете съзнанието и за минутка-две да не се тревожите за нищо.

 

Ако все пак чувствате често необичайни паник-атаки или притеснения без причина, се консултирайте с лекар.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter