ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Йога със Стела Колева. Йога или пилатес?

Стела Колева   |   08 ноември 2017   |   Коментари 0
   
   
Йога със Стела Колева. Йога или пилатес?

Източник: iStockphoto

Най-честите препоръчки за възтановяване на опорно-двигателната система са пилатес и йога. Те не само, че не увреждат прешлените, а помагат да се заздрави гръбначният стълб. Дишането е от особено голямо значение и при двете практики, както и укпреването на мускулите на тялото. С редовни занимания, се засилва издръжливостта и човек се чувства тонизиран.

 

Методът Пилатес е създаден от американеца Джоузеф Пилатес – който е преодолял доста заболявания на младини благодарение на спорта и в последствие на метода, който създава. Упражненията в пилатес са помогнали на войници в Ланкастър по време на Първата световна война както и на танцьори в Щатите да поддържат телата си здрави. До днес пилатес е един от най-желаните методи за трениране на тялото в светските американски среди. Той е идеален избор за поддържане на форма, тъй като укрепва и тонизира мускулите, подобрява стойката и огъвкавява тялото. Някои упражнения се изпълняват с помощта на топка, ластици, дори машини с цел да се обхванат всички мускулни групи.

 

Ако мотивите Ви са единствено да стегнете тялото си и да го направите по-оформено, пилатес е сигурен вариант това да се случи, разбира се, в комбинация с хранителен режим. Aко обаче имате нужда и от допълнително отпускане на нервната система, избавяне от ежеднения стрес и успокояване на ума, то йога е по-подходяща за вас. Йога е фокусирана върху състоянието на духа и често хора, които страдат от негативни емоции като тревожност или депресия твърдят, че йога им помага да възвърнат своето равновесие и позитивно поведение.

 

Докато пилатес е създаден в началото на 20. век като метод за рехабилитация и заздравяване на мускулатурата, йога съществува повече от 5000 години в Индия и продължава да се развива по света със своята философия за израстване на физическо и ментално ниво. Друга причина, поради която йога превъзхожда пилатес, е че чрез задържането в позите, разтягането на мускулите е по-дълбоко и по този начин тялото се огъвкавява по-добре. За хора, които са сковани, това е по-ефективният начин да се подобри еластичността на скелетните мускули и те да се възстановят.

 

 

 

При динамичния начин на живот, когато трябва да сме адаптирани към външния свят и максимално комбинативни поради липсата на време, йога би ни помогнала да подържаме, освен добра физическа форма и добро самоосъзнаване и равновесие. Това е и определението на йога - уединение на духа и тялото. В рамките на едно занимание се работи за възтановяване на всички системи в организма и отпускане на съзнанието.

 

Не подценявайте йога заниманията. Подобно на пилатес, тази система също повишава мускулната сила и енергия. Практиките за по-напреднали са интензивни и изискват много добра физическа подготовка, тъй като за изпълнението на една поза е нужна гъвкавост, сила и концентрация за добър баланс. Всеки човек може да постигне добри резултати като гъвкавост, силна мускулатура, здрав гръбначен стълб, добро самочувствие и хармония, но за това се изисква желание и търпение.

 

Йога учи на постоянство не само в заниманията, но и в ежедневието. В дългосрочен план се постига равновесие между тялото, ума и духа.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Метаболитен синдром - с какво ни заплашва?

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Здравен дебат
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising