ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Йога при дискова херния. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   18 октомври 2017   |   Коментари 0
   
   
Йога при дискова херния. Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Много хора като чуят дискова херния се плашат, че могат да останат обездвижени завинаги, но това не е така. Дисковите хернии могат да причинят неврологични болки, но не означава, че не биват излекувани. Факт е, че увреденият диск не може да възвърне предишните си качества, но с редовен комплексен подход от йога, физиотерапия и редовно движение, човек може да възвърне нормалния си начин на живот и да намали болката в мускулите, в областта на прешлените и по курса на засегнатите нерви.


Независимо от диагнозата, всички спортовете, които разтягат гръбначният стълб са подходящи, но най-вече практикуването на йога за огъвкавяване и увеличаване издръжливостта на всички мускули стабилизиращи гръбнака.

 

Дисковата херния засяга гръбначния стълб, разкъсвайки външния фиброзен пръстен на междупрешленните дискове и това позволява на меката централна част да се деформира и да навлезе в гръбначно-мозъчния канал, като притисне структурите, които се намират в него. Най-чести форми са цервикалната и лумбалната дискова херния, макар че може да се получи на всеки диск. С годините дисковете се дегенерират като се втвърдяват, сплескват и така външната капсула на диска става по-слаба и податлива на травми.


Не чакайте да усетите сетивни нарушения като изтръпване и иглички, за да започнете с йога.

 

Поза Камила (Ущрасана) тонизира мускулите в областта на кръста и поддържа подвижността на гръбнака. Застанете на колянна опора. Поставете ръце на кръста , стегнете седалището и започнете да извивате гърба назад. Не извивайте главата прекалено много, упражнението е за огъвкавяване на гръбначният стълб. Задръжте краката в прав ъгъл, хълбоците трябва да останат на едно ниво с коленете, за да се изолира кръста. Това е начален етап на поза Камила. По-напредналите които нямат сериозни проблеми с гръбнака и имат добра гъвкавост ,могат да опитат да свалят ръцете на пода или да хванат глезените си, като пак внимават тялото да не слиза към земята, а извивката да е само от гръбначният стълб.

 

 

 

Тази поза не трябва да се практикува ако има на лице остри болки. Когато болките са силни, единствено може да се прави поза крокодил която намалява притискането на нервите и облекчава симптомите .Можете да изпълните асаната като легнете по корем и опрете брадичка на дланите. Ръцете са сгънати в лактите. Поза крокодил намалява стреса върху нервите и облекчава симптомите като подобрява еластичността, плъзгаемоста и проводимоста на засегнатите нерви.

 

Ако работата ви е свързана със седене на стол, ставайте на всеки час и се раздвижвайте, тъй като седеното е един от най-големите причинители на дегенеративни изменения в гръбначния стълб.

 

Избягвайте да вдигате тежести и се старайте да ги разпределяте равномерно върху гръбначния стълб . Не са препоръчителни интензивни спортове, тъй като те допълнително спомагат за износването на дисковете. Придържайте се към лека йога практика.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Метаболитен синдром - с какво ни заплашва?

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising