ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

5 причини да практикувате йога сутрин. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   04 октомври 2017   |   Коментари 0
   
   
5 причини да практикувате йога сутрин. Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Струва ви се невъзможно сутрин да намерите време за себе си? Бързате за работа , децата са гладни или домашният ви любимец ви гледа мило в очакване за разходка?

 

Това са напълно естествени ситуации от забързаното ежедневие. Не се отчайвайте. Мотивацията да ставате малко по-рано сутрин е трудна, но си заслужава.  Малко йога в утрото ще ви накара да се чувствате тонизирани , свежи и в прекрасно настроение през целият ден.

 

1. Йога зарежда с енергия
Вместо да посегнете към чашата за кафе, направете няколко извивки с гръбнака назад .Тези извивания действат стимулиращо и освежаващо. Застанете на колянна опора и поставете ръцете на кръста. Вдишайте и в издишването извиите гърба назад като стегнете седалището и отворите максимално рамене и приберете лактите навътре. Не извивайте главата прекалено. Гледайте нагоре като отпуснете лицето. Дишайте през носа. Ако все още сте сънени, няма нищо лошо в това да останете със затворени очи. Йога е алтернатива на кофеина и черния чай.

 

2. Йога подобрява метаболизма
След като сте се събудили е време да направите същото и за вашия метаболизъм. Много хора твърдят, че до обяд не се хранят, тъй като не огладняват. След кратка сутрешна практика по йога е сигурно, че ще огладнеете и правилното решение е да не прескачате закуската. С дихателните техники, клетките се насищат с кислород, а практикувайки обърнати пози с главата надолу, се кръвоснабдяват и органите, което помага за по-добро функциониране на храносмилателната система и редовното очистване на организма от токсини.

 

3. Йога намалява стреса и подготвя ума за по-спокоен ден
Асаните имат силно въздействие върху емоциите и мислите. Те са свързани и си влияят взаимно. Не се учудвайте, ако забележите, че раздвижването в тялото ви кара да се чувствате по-ведри и позитивни.

 


За да подържате това спокойно и хармонично състояние на духа е необходимо да не спирате с практиките по йога. Изпълнявайте асаните бавно и без напрежение и не мислете за задачите, които ви предстоят.

 

4. Йога предотвратява схващания и наранявания като загрява мускулатурата
Сутрин тялото е сковано и затова първите упражнения трябва да са с цел загряване на мускулатурата и сухожилията, както и разтягане на гръбнака. Йога подобрява гъвкавостта и стойката. Независимо дали в останалата част от деня ще се занимавате активно с друг спорт или физически труд, йога ще загрее мускулите така, че да подготви тялото към по-сериозни движения. С редовни занимания няма да чувствате скованност в раменете и врата, което е често срещано явление при работещите на стол.

 

5. Йога създава здравословни навици да си лягате по-рано и да се храните по-здравословно през деня
С всяка измината сутрешна йога практика, вечер ще си давате сметка, че имате желание и нужда да си лягате по рано, да не прекалявате с вечерята, за да се чувствате по-леки, докато изпълнявате асаните сутрин. Йога създава по-добри навици като ранно лягане, премахване на тютюна и алкохола и постепенна промяна към ежедневното хранително меню.


След няколко месеца редовна практика сами ще се убедите върху въздействието на йога върху вредните ви навици или такива, които отдавна се мъчите да премахнете, но ви е трудно.


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising