ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Йога срещу бръчки? Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   27 септември 2017   |   Коментари 0
   
   
Йога срещу бръчки? Йога със Стела Колева

Източник: iStockphoto

Много често емоциите и моментните ни преживявания ни се изписват на лицето. От страх или от щастие ние правим гримаси, за които не си даваме сметка. Това много зависи и от темперамента на човек, но малко са хората, които могат да останат константно безизразни. Когато лицето е отпуснато, то не се стяга в мимика и лицевите мускули са в покой. Ето тук идва главната роля на йога като помощник срещу бръчките, защото тези занимания отпускат цялата мускулатура, включително и тази на лицето.

 

Лицевите мускули се намират под кожата на лицето и всяко едно негово движение се прави благодарение на тях. Без тези мускули, няма да можем нито да се усмихнем, нито да изразим недоволна физиономия. Мускулчетата на лицето почиват най-често, докато спим или по време на масаж и йога релаксация.

 

Йога сваля напрежението чрез дихателни техники и релаксация. Когато легнете на пода по гръб се опитайте да отпуснете цялото тяло. Дишайте спокойно, равномерно и бавно. Отпуснете лицето като мислено преминете през челото, очите, скулите, устата и носа. Може да повдигнете веждите нагоре и отново да ги свалите надолу, за да сте сигурни, че челото е отпуснато. Накрая отворете леко устата и отпуснете челюстта и езика. Последните е важно да останат без напрежение, за да почувствате пълното отпускане на лицето. Опитайте се да не мислите за нищо и се усмихнете вътрешно. Ако ви е трудно и мислите продължават да препускат, насочете вниманието върху вдишването и издишването.

 

Следващото упражнение е по-активно и има подмладяващ ефект. Асаната се нарича Халасана или на български - поза „Рало”.

Легнете по гръб и свиите коленете. Повдигнете седалището и насочете крайниците към главата като се опитате да свалите пръстите на краката към пода. Гърбът трябва да бъде перпендикулярен на земята. Ръцете могат да са на кръста или на постелката. Ако чувствате дискомфорт във вратните прешлени, можете да поставите одеало под раменете. Останете в позата за няколко вдишвания и издишвания. В случай, че не можете да свалите пръстите на краката на пода, можете да ги поставите на стол или на йога блокче, но не се напрягайте защото може да контузите врата. Избягвайте тази асана, ако страдате от високо кръвно или заболявания на очите. Позата има благоприятен ефект върху чертите на лицето, независимо от това дали краката са опрени на земята или не. Други ползи упражняването на тази асана са оросяване на мозъка и огъвкавяване на гръбначния стълб.

 

 

 

Най-изразителни са мускулите на лицето. Напрягат се три пъти повече мускулите, когато хората са намръщени отколкото, когато се усмихват. Затова когато сте ядосани се замислете за тази статистика и не се напрягайте излишно. Затворете очи, вдишайте и издишайте няколко пъти дълбоко през носа. Докато издишвате, насочете вниманието върху чертите на лицето и се опитайте да го отпуснете.

 

Най-важното правило против появата на бръчки е да сте балансирани и спокойни. Процесът на появяване на гънките по лицето не може да се игнорира, но може да се забави, когато човек има здравословен сън и богата на витамини, минерали и растителни мазнини храна. Йога помага да направим този ежедневен избор и допринася за по-уравновесено емоционално приемане и отдаване.

 

 

 


Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Релакс
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising