ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Йога упражнения при скъсено ахилесово сухожилие. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   20 септември 2017   |   Коментари 0
   
   
Йога упражнения при скъсено ахилесово сухожилие. Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

„Сухожилието на Ахил” не случайно е най-голямото и здраво сухожилие способно да издържи цялата тежест на тялото. За съжаление, то е и най-уязвимо, тъй като свързва прасеца с петата и поради малката му еластичност, понякога се наблюдава скъсяване на сухожилието и възпаление което може да доведе и до неговото скъсване.
 
Ортопедите са тези, които го диагностицират и много често препоръчват операция, особено при малки деца. В случай, че не желаете веднага да прибягвате до хирургическа намеса, прекратете временно всякакви спортове и започнете да практикувате йога за поддържане на обема на движение в глезена както и на мускулите на прасеца.
 
Най-добрият лек за възтановяване на еластичността на ахилесовото сухожилие и премахване на отока е стречинг. Йога разтяганията помагат да се кръвоснабди и заздрави болната зона. Десетина минути на ден са напълно достатъчни, за да загреете прасците и стъпалата.
 
Сутрин, след като се събудите, застанете прави и се повдигайте на пръсти и на пети като задържате по няколко секунди. По тозин начин вие внимателно загрявате мускулите на подбедрицата и огъвкавявате сухожилията. В допълнение, това движение действа тонизиращо.
 

Разтягане на ахилесово сухожилие от изправено положение

Навийте постелката за йога на руло. Ако нямате постелка, навийте одеало, но рулото трябва да е с височина около 10 сантиметра и да е твърдо. Поставете рулото пред стъпалата. Сгънете краката в коленете и сложете ръцете на земята. Ако ви е трудно да свалите ръцете на пода, ги положете върху йога блокчета или на стол. Поставете стъпалата едно по едно върху рулото като петите допират земята, а пръстите сочат нагоре. Ако усещате твърде болезнено дърпане в подбедрицата, не напрягайте мускулите и задръжте само за няколко секунди или намалете височината на рулото на половина. Бъдете последователни и го правете всеки ден. Ако пък от тази поза не чувствате разтягане в прасците, въпреки че ръцете са на пода, се опитайте да изпънете краката, но без да изкривявате гръбнака.
 
 
Вторият вариант е от седнало положение и се използва колан за йога. Седнете с изпънати крака напред. Сгънете десният крак в коляното и го положете настрани. Петата на десния крак докосва лявото бедро, но левият крак е плътно на земята и е стегнат. Поставете колана на лявото стъпало и започнете да го дърпате към вас. Не се изгърбвайте и не повдигайте левия крак от земята. Пръстите на крака сочат нагоре.
 
Ако сухожилията ви болят, докато правите тези пози, не напрягайте излишно мускулите. Можете да пробвате следващото упражнение, което може да се практикува дори от хора с тендинит (възпаление на ахилесовото сухожилие).
 
Седнете с изправен гръб и с изпънати крака напред. Свийте десният крак в коляното към вас. Поставете пръстите на ръцете на дясното стъпало и започнете бавно да го опъвате нагоре. Петата му трябва да остане на земята. Повторете с другия крак.
 
Ако често усещате дискомфорт в прасците и петите, избягвайте физически упражнения със скокове и носете удобни обувки. Обръщайте внимание и на походката на вашите деца. Една от причините те да ходят на пръсти е вродено скъсено ахилесово сухожилие. За жените, които имат по-къси мускули на прасеца е препоръчително да приберат обувките си на високи токчета в гардероба.

Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Дентално здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising