ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Край на ежемесечните менструални болки. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   13 септември 2017   |   Коментари 0
   
   
Край на ежемесечните менструални болки. Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

Ако всеки път, когато очаквате цикъла, се чувствате като балон, потискате страстното желание да не изядете цяла кутия бонбони или да не нагрубите някой без причина, най-вероятно имате изострен предменструален синдром. 40% от жените са подложени на тези неприятни усещания като подуване, емоционални изблици, болки в корема и раздразненост дни преди да се появи менструацията
 
Редовните занимания по йога помагат да се регулира този синдром по три начина. С практикуване на определени асани се освобождават ендорфини - хормоните на радостта. Те се произвеждат естествено, когато тялото е в баланс. Второ, централната нервна система се успокоява и се подобрява кръвоснабдяването на репродуктивните органи. Третият фактор е, че йога намалява напрежението и помага на жената да се отпусне и избави от неприятните емоции предизвикани от предменструалния синдром.
 
Най-подходящи упражнения при често срещаните коремни спазми и оток в гърдите са усукванията в легнало положение по гръб.
 
Усукванията стимулират и тонизират вътрешните органи. Дишането по време на изпълнението  им помага на мускулите да се отпуснат и спазмите да се облекчат. Легнете по гръб и оставете ръцете отпуснати на страни на земята. Подвигнете десния крак и го свиите в коляното. Усучете го на ляво. В тази поза е важно раменете да останат на земята и да не се повдигат. Останете в позата за няколко вдишвания и издишвания, за да освободите напрежението. Коляното постепенно ще натежава и ще се отпуска надолу към земята, но това не трябва да ви е цел. Повторете с другия крак. Ако, докато коляното се отпуска, чувствате болки при разтягането в тазобедрените стави или кръста, може да поставите възглавница или блокче под коляното, за да стопирате опъването.
 
 
Поза Маласана или стоеж в клекнало положение е също поза със болкоуспокояващ кръста ефект. Тя помага и при констипация и облекчава напрежението в слабините. Застанете в права позиция и разтворете краката на нивото на раменете. Обърнете стъпалата навън на 45 градуса. Сгънете коленете настрани и клекнете. Ръцете могат да останат на земята, за да пазите баланс или да ги поставите пред гърдите с длани една към друга. Ключът към правилното изпълнение на позата е да отпуснете кръста, да изправите гърба и да не повдигате петите.
 
Други познати предменструални белези са емоционалните симптоми като раздразнителност, безпокойство и променливо настроение. За да забравите за тях е хубаво да практикувате редовно релаксация. Останете в легнало положение по гръб и отпуснете всичките части на тялото. Дишайте спокойно през ноздрите и останете в позата със затворени очи. С всяко издишване чувствайте как коремът омеква и напрежението изчезва.
 
Упражненията трябва да се леки и ненатоварващи с възтановителна цел. Дни преди очаквания месечен цикъл, внимавайте със солените храни тъй като от тях допълнително може да задържите вода. Заменете солта и сладкото с фини овесени ядки, риба, орехи и др. Избягвайте кафето и алкохола защото те излишно изострят нервната система.
 
Инвестирайте време в тези упражнения и тялото ще Ви се отплати. Може да няма мигновенен ефект като спазмолитична таблетка, но има дългосрочна и благоприятна полза върху целия организъм.

Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Рак на тестиса, инфертилитет при мъжа, съхранение на сперматозоиди – Movember е

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Новини и събития
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising