ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Заменете болкоуспокояващото за глава с йога. Йога със Стела Колева

Стела Колева, йога инструктор   |   30 август 2017   |   Коментари 0
   
   
Заменете болкоуспокояващото за глава с йога. Йога със Стела Колева

Източник: Стела Колева

От всички болки, тази на главата е най-често срещаната. Над 15% от населението се оплаква от хронично главоболие като повечето са жени.
 
Йога е уникален метод за профилактика на мигрената, особено предизвикана от силно нервно напрежение, настинка, физическа и психическа умора, но дори и при по-сериозни причини като генетични, хормонални, причинени от удар и други.
 
Йога действа директно върху централната нервна система като може да регулира нейната функция и най-пряко тази на гръбначния стълб. С цилиндричната си форма, гръбначния стълб достига до мозъка и затова е необходимо да се правят редовно упражнения за неговата правилна  форма.
 
Ако не желаете да приемате повече аналгетици всеки път когато ви боли глава, можете да започнете с тези упражнения:
 

1. Детска поза

Позата може да се изпълни от напълно начинаещи. Има възтановителен процес и премахва напрежението от прешлените. Застанете на колене върху постелката и отпуснете седалището върху петите. Наведете главата си напред и опрете челото в пода. Поставете ръцете покрай тялото си с длани нагоре или опънати напред. Отпуснете лицевите мускули и корема.
 

2. Ротация на главата

Завъртането на главата помага да се освободи напрежението във вратните прешлени и да се кръвоснабди мозъка, което от своя страна ще облекчи главоболието. Започнете с пълни кръгове от дясно на ляво и после обратно, като внимавате да не извивате прекалено много главата назад. Вдишвайте когато главата е нагоре и издишвайте при наклонена към гърдите позиция на главата.
 
 

3. Алтернативно дишане през ноздрите наречено Анулома Вилома

Анулома Вилома е дихателна техника, която балансира жизнената енергия и премахва стреса и умората, основни фактори на главоболието. Според йогийската философия тази жизнена енергия се нарича прана и се намира от двете страни на гръбначния стълб. Затова е нужно да седнете с изправен гръб, докато практикуване дишането. Поставете дясната ръка пред лицето, като показалецът и средният пръст докосват леко средата на челото. С палеца запушете дясната ноздра и издишайте от лява ноздра. Вдишайте от лявата ноздра до пълен капацитет и след това я запушете с безименният пръст. Освободете дясната ноздра и издишайте бавно целият въздух от нея. Повторете като сменяте ръцете, когато сте пълни с въздух. Старайте се да е равномерно.
 
Гръбначният мозък се разделя на лява и дясна половина като има две задебеления с нервни клетки, които влияят на всички крайници. Това дишане позволява да тече енергията свободно по тези канали като моментално отпуска нервната система.
 
Ако главоболието продължава се опитайте да намалите физическа активност до умерена и да увеличите сънят. Алколохът, цигарите, кафето и храни съдържащи тирамин, хистамин и ß-фенилетилам провокират главоболие. Всеки път когато ви стегне главата си откраднете няколко минути да релаксирате на проветриво място докато болката отшуми.

Още по темата:

   
   

реклама  

Тема на седмицата:
Рак на тестиса, инфертилитет при мъжа, съхранение на сперматозоиди – Movember е

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising