ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Осъзната медитация – съвети за начинаещи

Puls.bg   |   17 май 2017   |   Коментари 0
   
   
Осъзната медитация – съвети за начинаещи

Източник: iStockphoto

Осъзнатата медитация се определя като период на покой за тялото, през който умът е в състояние на пълно самоосъзнаване във всеки един момент.
 
Първата и най-голяма трудност при осъзнатата медитация е подготовката. Проблемите далеч не се изчерпват само с намирането на физически спокойно място и време. Неспокойният ум, блуждаещ всеки път щом се затворят очите, трябва да бъде погален, утешен, успокоен. Осъзнатото прекъсване на мислите, които се свеждат до „защо“, „как“, „кога“, „кой“ и „къде“ е добра първа стъпка.
 
Осигуряването на тиха, ритмична музика също може да има положителен ефект – съсредоточаването върху мелодията е добър начин за преодоляване на неприятни мисли. Ако се достигне сблъсък с емоционални, поведенчески или духовни проблеми, най-добре е да се повтаря на ум, че за следващите минути от медитацията проблемите не могат да засегнат физически тялото и ума - тялото е в пълно безопасност, само умът се страхува.
 
Когато и това не помага, замислете се – какво води  до това неспокойство? Какво бихте искали да промените? Фокусирайте се върху промяната, как ще я осъществите – ще изникнат безброй възможни проблеми и усложнения.
 
В този момент трябва да се фокусирате върху дишането си и да съществуват само мислите за вдишване и издишване. Подсъзнанието може и да продължи да работи над проблемите, но съзнанието трябва да е тихо и спокойно или ще задуши всеки един порив за намиране на безпроблемно решение.
 
Последната важна стъпка е да се освободим от осъдителните чувства и емоции. Представете живота си напълно лишен от осъждане и поставяне на етикети – представете си какви ще бъдат другите хора, ако не проектирате собствените си несигурности върху тях. Липсата на осъждане ни позволява съсредоточаване върху същината и източника на мисли, поведения и емоции, които често са трудни за разбиране.
 
Само след като приемем мислите си, без да се срамуваме или безпокоим от тях, можем да ги наблюдаваме, аналиризаме и подобряваме, но с живо любопитство и любознателност, без страх и самобичуване.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър ларингит - затруднено дишане и лаеща кашлица в малките часове на нощта

реклама
Още от Йога и медитация
реклама
Галерия
Какви са ползите от йога?
Какви са ползите от йога?
Изгодни оферти
Още от Детско здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising