ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Тандемът „лекар – пациент“ в битка с болката

Puls.bg   |   24 ноември 2016   |   Коментари 1
Препоръчан материал от партньор на Puls.bg
   
   
Тандемът „лекар – пациент“ в битка с болката

Източник: Istockphoto

Случвало ли ви се е да се замислите до колко отношението на човека срещу Вас влияе върху общата Ви работа или пък се отразява на желанието ви за постигане на успех? До какви изводи стигнахте? Има голяма доза значение, нали. Особено когато става дума за лечението на сериозен проблем.
 
В много психологически трудове и доклади се разисква ползата от ментална подкрепа, която е добре един лекар да окаже на своя пациент по време на лечението. Със сигурност може да се каже, че подобно отношение е в пъти по-важно при хора, чието лечение продължава дълго време и включва чести срещи със специалистите. За това споделя и Нели Зафирова, на 33 години. Тя се е обърнала към професионалистите от Американската клиника за гръбначни заболявания по повод дългогодишен проблем с диагностицирана сколиоза и усилващи се болки в гърба.
 
 „Винаги е имало човек до мен по време на лечението. Винаги е имало на кого да задам въпрос, ако пожелая. Хората са изключително отзивчиви, обръщат страшно много внимание на всички. Дори и ти да не им зададеш въпрос, те питат всеки път как се чувстваш, има ли подобрение в състоянието ти и следят за твоя напредък“, казва Нели Зафирова.
 
От една страна, подобно отношение дава възможност на пациента да почувства подкрепата на специалиста, а от друга – лекарят има възможност да сверява доколко успешна е провежданата терапия и има ли нужда от нанасяне на корекции в нея. За удовлетворението от този тип на работа разказва д-р Марк Бери, лекар по хиропрактика в Американската клиника за гръбначни заболявания: 
 
 
„В Клиниката успяваме да предложим на хората лечение на проблеми, за които в миналото не са имали тези варианти. Така че ние се изпълваме с много голяма радост, когато виждаме, че животът им се променя при положение, че преди не са имали надежда за състоянието си. Разработили сме методиката, по която работим, като съчетахме най-различни технологии, за да достигнем именно до тази система, за да дадем решения там където другите здравни решения и подходи не са дали резултат. При нас пациентите се лекуват от болка в гърба, в областта на шията, болка в резултат на някакво увреждане, дискови хернии и протрузии, сколиоза, много силни главоболия. Нашата методология помага в случаи, в които стандартните решения не могат. Главната ни цел е да се насочваме не към симптомите, а да търсим причината. Мисията ни е да видим подобрение в симптоматично, функционално ниво.“
 
Пациентите на Американската клиника за гръбначни заболявания, които споделят своите впечатления от работата си с екипа, са щастливи от  значителното подобрение в състоянието им. Стоян Макреев, който дълги години е страдал от проблеми, поради разместване на шийните прешлени разказва, че благодарение на съвместната работа с екипа в клиниката е постигнал невероятен напредък. 
 
„Имам късмета да съм един от първите пациенти. Пред това осем години след като ме оперираха аз нямах никакво подобрение. Постоянно се подлагах на масажи и ми обясняваха, че трябва да правя тежки физически упражнения. Само по този начин можело да заздравеят мускулите, а аз все повече и повече блокирах. Благодарение на екипа в клиниката, постигнах невероятен напредък. Само с помощта на 6 елементарни упражнения, които не изискват абсолютно никакво физическо усилие, аз започнах да укрепвам. Започнах да се движа, вместо да си влача краката. Ходя с вдигнати колена без никакъв проблем. Преминавам разстояния от 6 до 10 км. Разбира се, накрая съм уморен, но преди това не можех да измина повече от 50 - 100 м. без да седна да почивам половин час. Аз съм невероятно щастлив и благодарен на случайността, че попаднах на тези хора.“
 
 
Други пациенти споделят колко са впечатлени от индивидуалното внимание, което терапевтите обръщат на техния конкретен проблем. Защото, когато се бориш с болка, е нужна не само апаратура и методология. Доброто отношение, което получаваш, е важно за духът и самочувствието ти.  
 
Пациентските истории подкрепят твърдението, че именно в съвместната работа на лекар и пациент се крие ключът към успешното лечение. Когато процесът на терапия е споделен и от двете страни, когато пациентът усеща подкрепата на специалиста на всеки етап, лечението е успешно, често пъти много по-бързо и лесно от очакваното.

Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (1)

Коментарите са изказани от наши потребители и са автентични, без редакторска намеса. Екипът на Puls.bg не носи отговорност за съдържанието им.

Ирена Цуринска     2016-11-25 12:56:02
Дъщеря ми в момвнта посещава клиниката. Тя е човек, който трудно допуска до себе си.Обикновенно много добре преценява обстановката. Казах всичко това,за да оцените факта, че единствено ходейки на терапия се чувства добре и на място.Нищо, че разбира добре английски и се срамува да говори.Съжалява, че след месец ще приключи терапията и вече няма да ходи там.,, Ще ми липсва контакта с интелигентни и усмихнати хора\".Благодаря за всичко, което правите за дъщеря ми.
1 намерени, страница 1 от общо 1  1 



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър ларингит - затруднено дишане и лаеща кашлица в малките часове на нощта

реклама
Още от Споделено от пациента
реклама
Изгодни оферти
Още от Алтернативна медицина
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising