ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

За добър сън - душ преди лягане

Puls.bg   |   11 юли 2018   |   Коментари 0
   
   
За добър сън - душ преди лягане

Източник: iStockphoto

Въпреки че някои хора смятат стартирането на деня, без да са си взели душ за обезсърчително, има много ползи и от нощното къпане. Особено, ако имаме проблеми със съня.

 

Експертите твърдят, че има и други ползи...

 

Подобрен сън

Къпането преди лягане, подобрява съня. Специалистите обясняват, че температурата на тялото е ключов компонент в регулирането на биологичния ни часовник, който дава сигнали кога е време за сън. Затоплянето на тялото може да помогне за това. Най-подходящото време е около час и половина преди лягане. Няколко проучвания са показали, че затоплянето на тялото ни, когато си взимаме вана може да допринесе за по-бързото заспиване, когато тялото има достатъчно време, за да се охлади след това. Докато голяма част от изследванията са фокусирани върху ваните, 20-минутен душ би имал подобен ефект.

Чисто легло

Ако не искаме да пренесем всички замърсявания по тялото след дългия работен ден в леглото, това е решението душ преди да се пъхнем под чаршафите. Което води и до по-рядката необходимост от пране.

 

По-гладка кожа

Къпането преди лягане прави кожата по гладка и мека. Това важи особено за измиването на лицето, с което ще спестим време, ако го правим под душа. Според Националната фондация за сън, измиването на лицето преди лягане помага за намаляване на замърсяванията, хидратира я и помага за предотвратяване на бръчки. Освен това, намалява риска от инфекции на очите.

 

Подобрена сутрешна рутина

Сутрешният душ със сигурност може да ни събуди по-лесно, но и да го пропуснем, винаги може да постигнем този ефект с измиването на лицето със студена вода и чаша кафе. Ако сме си взели душ преди лягане и не ни се занимава да го правим и сутрин, винаги може да го пропуснем. Това е прекрасен бонус, който ни предоставя повече време за приятни занимания преди работа - независимо дали става въпрос за медитация, наблюдаване на изгрева, сутрешен секс с партньора, чаша кафе с книга в ръка или просто допълнителни 20 минути сън.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Сън
реклама
Галерия
6 съвета за по-качествен сън
6 съвета за по-качествен сън
12 начина да избегнем сънливостта през деня
12 начина да избегнем сънливостта през деня
Най-честите причини, поради които детето не спи
Най-честите причини, поради които детето не спи
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter