ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Защо не можем, а и не трябва да спим на празен стомах?

Puls.bg   |   13 април 2018   |   Коментари 0
   
   
Защо не можем, а и не трябва да спим на празен стомах?

Източник: iStockphoto

Да се заспи на празен стомах е трудно, понякога невъзможно. Гладът може не само да затрудни заспиването, но и да наруши съня ни. Въпреки това лягането на празен стомах се предпочита като средство за подпомагане на отслабването и превенция на затлъстяването. Доколко обаче това си струва пред риска от влошаване качеството на съня?

 

Според експертите сънят на празен стомах не само е непълноценен, но може и да доведе до сериозни последствия в дългосрочен план.

 

Празният стомах и чувството за глад не са стандартни състояния на организма. Поради това в такива ситуации към мозъка се изпращат редовни сигнали, чиято цел е да го поддържат активен и на щрек.

 

Така се обяснява фактът, че заспиването на празен стомах е толкова трудно – мозъкът не може да си позволи да се изключи в условията на необичайна за организма ситуация. Това не само затруднява заспиването, но и не може да подсигури спокоен, достатъчно дълъг и най-важното – пълноценен сън.

 

И това не е всичко. При сън на празен стомах се забавя метаболизмът, преустановява се изграждането на мускулна тъкан, организмът се опитва да си набави енергия чрез разграждане на протеини, а в допълнение през нощта се повишават нивата на хормона на глада грелин. Така, на сутринта апетитът е изострен и вероятността от преяждане е най-висока. В дългосрочен план спането на празен стомах повишава риска не само от хронични проблеми със съня, но и от затлъстяване.

 

 

Дори временното влошаване качеството на съня, независимо от причината, бързо разстройва биологичния часовник и отключва порочен цикъл, в който проблемите със съня вървят единствено към влошаване. От ключово значение е да се предприемат навременни мерки за подобряване качеството на съня, а ако не се подобрят хранителните навици преди лягане, това няма как да бъде постигнато.

 

На база на тези данни експертите препоръчват вечерята да не се пропуска при хора, изпитващи хронични проблеми със съня. Като допълнителна подкрепа за по-лесно заспиване те може да разчитат и на приема на храни, улесняващи заспиването. Това са продукти, богати на триптофан или естествени източници на хормона на съня мелатонин.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Жълтеница при новороденото - къде е границата с физиологичното състояние?

реклама
Още от Сън
реклама
Галерия
6 съвета за по-качествен сън
6 съвета за по-качествен сън
12 начина да избегнем сънливостта през деня
12 начина да избегнем сънливостта през деня
Най-честите причини, поради които детето не спи
Най-честите причини, поради които детето не спи
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising