ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Колко време е нормално да ни отнема заспиването?

Puls.bg   |   09 март 2018   |   Коментари 0
   
   
Колко време е нормално да ни отнема заспиването?

Източник: iStockphoto

Едни от основните гаранти за дълъг и пълноценен сън е лесното заспиване вечер след лягане. Фактът, че редица фактори оказват влияние върху този процес, обяснява защо в някои случаи заспиваме много бързо, а в други сънят може така и да не ни споходи с часове.

 

Периодът от време, който е необходим, за да заспим след лягане, се означава като латентност на съня. За нормални се считат случаите, когато латентността на съня трае между 10 и 20 минути. Прието е в условията на стресиращото ежедневие на съвременния човек да се допускат известни леки отклонения от тази норма.

 

Всяко по-сериозно изменение в продължителността на периода, необходим ни за заспиване, обаче може да е сигнал за нарушение на съня. Ако редовно се случва да заспиваме още с помирисването на възглавницата, или бодърстваме дълго време преди сънят да ни споходи, е добре да изясним причините за това отклонение.

 

Много бързото заспиване след лягане и способността да си поспиваме по всяко време се разглежда като много позитивна дарба, но истината е, че това може да е симптом на хронично нарушение на съня. Най-често кратката латентност на съня сигнализира за недоспиване или хронично безсъние. Добре е да се знае, че много по-важни са качеството и продължителността на съня, а не лесното заспиване. То може да е единствено бонус, но само когато е в нормални граници.

 

 

Твърде бавното заспиване и продължителното бодърстване след лягане също може да сигнализира за проблеми със съня. Те може да са провокирани от физически или емоционални фактори – повишен мускулен тонус, свръхсетивност или тревожност, които дисбалансират биологичния часовник и отлагат фазата на заспиване във времето.

 

По-дългата фаза на латентност на съня може да е симптом както на хронично безсъние, така и на обратното състояние - прекаляване със съня.

 

Разбира се, отклоненията в периода, необходим ни за заспиване след лягане, особено когато са временни, може да са и напълно безобидни. В случаите, когато те не провокират дискомфорт и допълнителни оплаквания, място за притеснение няма.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остър и хроничен ентероколит - през топлите месеци

реклама
Още от Сън
реклама
Галерия
6 съвета за по-качествен сън
6 съвета за по-качествен сън
12 начина да избегнем сънливостта през деня
12 начина да избегнем сънливостта през деня
Най-честите причини, поради които детето не спи
Най-честите причини, поради които детето не спи
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
По какво да познаем, че страдаме от недоспиване?
Изгодни оферти
Още от Диети
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter