ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Най-добрите пози за сън за облекчаване на болки в гърба

Puls.bg   |   07 март 2018   |   Коментари 0
   
   
Най-добрите пози за сън за облекчаване на болки в гърба

Източник: iStockphoto

Около една трета от денонощието ни преминава в леглото и повечето от това време прекарваме в сън. Затова позата, в която спим, може да има голямо значение за появата и за преодоляването на различни физически неразположения и болежки. В това число влизат и болките в гърба.

 

Намирането на оптималната позиция на тялото по време на сън е важно не само за подобряване качеството и релаксиращия ефект на съня. То може да помогне и за облекчаване на болката по цялото протежение на гърба – от кръста до раменете.

 

Всяка поза по време на сън се асоциира с различен натиск върху мускулатурата и нервните окончания в определени зони на тялото и с различно влияние върху кръвообращението в тези зони. Така при редовно спане в определена поза може да се отключат болкови оплаквания. Колкото по-неутрална и комфортна е позата на тялото по време на сън, толкова по-нисък е рискът от подобни оплаквания и толкова по-лесно може те да се преодолеят.

 

Спане по гръб
Тази поза се препоръчва за облекчаване болките високо в гърба – в областта на раменете и врата. Спането по гръб поддържа мускулатурата на гърба максимално релаксирана и щади в най-голяма степен гръбнака, поддържайки го в една линия с врата и главата. Препоръчително е да се ползва възглавница, която най-пълно да компенсира извивките на врата и да не го натоварва по време на сън.

 

 

Спане на една страна
За хората, които страдат от болки ниско в гърба – в областта на кръста и опашната кост, единствена препоръчителна поза е спането настрани. Това е позицията на тялото, която в най-малка степен натоварва мускулатурата и нервните окончания в ниските зони на гърба и може да има силно облекчителен ефект върху болките в тези зони.

 

Спането по корем е най-натоварващата поза за цялото протежение на гърба. Затова е препоръчително то да се избягва при всякакъв тип болка високо или ниско в областта на гърба, раменете и кръста.

 

Откриването на най-комфортната и релаксираща поза е основно средство както за подобряване на съня, така и за облекчаване на болките в гърба. Важно е тази практика да се комбинира с промени в позата на тялото по време на ходене и при продължително седене, за да се постигне максимален ефект за предотвратяване последващата поява на подобни болки.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Варицела и бременност - опасна ли е?

реклама
Още от Сън
реклама
Галерия
Домашни средства при безсъние
Домашни средства при безсъние
Защо още не спи детето?
Защо още не спи детето?
6 съвета за по-качествен сън
6 съвета за по-качествен сън
12 начина да избегнем сънливостта през деня
12 начина да избегнем сънливостта през деня
Изгодни оферти
Още от Йога и медитация
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter