ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Медитация и визуализация - две техники за облекчаване на стреса

Puls.bg   |   09 декември 2010   |   Коментари 0
   
   
Медитация и визуализация - две техники за облекчаване на стреса

В предишната част: дълбоко дишане и отпускане

 

Медитация

Медитацията е особено ефективна за намаляване на стреса, тревогата, депресията и други негативни емоции. Същността й се състои в това да сме изцяло отдадени на момента сега без да анализираме или буксуваме в мислите си на едно място. Вместо да се притесняваме за бъдещето или да живеем в миналото, чрез медитация мозъкът ни се фокуса на усещанията ни със света в момента...



Няколко техники за медитация:

  • Анализ на тялото – анализ на тялото се извършва като се обърне внимание върху различни части от тялото. Започва се от краката и постепенно се продължава към тялото, докато се стигне до лицето. За да се постигне медитиране, трябва да се постигне отпускате на  мускулите. Важно е да се фокусирате върху начина, по който се усещат частите на тяло, без да се квалифицират усещанията като "добре" или "зле".

 

  • Медитация в движение - не е нужно да сте в седнало или неподвижно състояние, за да медитирате. Медитацията по време на ходене е свързана с фокусирането върху всяка физическа стъпка – усещате краката си докато стъпвате по земята, усещате ритъма на дишането си докато се движите и вятъра върху лицето си.

 

  • Грижливо хранене – опитайте се да се храните грижливо, а не да ядете докато сте под стрес или да гълтате храната си бързо и под напрежение. Седнете на масата и съсредоточете цялото си внимание върху процеса на хранене (без телевизия, вестници). Яжте бавно и отделете време, за да се насладите пълноценно на всяка хапка.

 

  • Медитация не е равносилна на транса. Изискват се усилия, за да се запази концентрацията и възвръщането към настоящето в момента, в който умът започва да се отнася. С редовни упражнения, медитацията може да промени мозъка, като укрепи някои области в него, отговарящи за усещането за радост и спокойствие и да отслаби зоните, отговарящи за стреса и отрицанието.




Визуализация
Визуализацията или управляването на образи е един от вариантите на традиционната медитация, който може да помогне, за да се намали стреса. Когато се използва като релаксираща техника, управлението на образи включва представянето на място или сцена, в която се чувствате в мир със себе си, готови да се отървете от всяко напрежение и тревога.



Изберете най-подходящата за вас обстановка, без значение дали ще е на тропически плаж, на любимо място от детството или тиха горска поляна. Можете да направите това упражнение сами, с помощта на терапевт или чрез аудио запис.


Затворете очи и без никакви притеснения отключете въображението си. Представете си спокойно място.


Картината трябва да е възможно най-наситена с миризми, звуци, усещания.

 

В продължението: йога и тай чи


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Остеоартрит – студът го обостря

реклама
Още от Релакс
реклама
Галерия
7 съвета за щастлива лятна ваканция
7 съвета за щастлива лятна ваканция
Здравен хороскоп за месец декември
Здравен хороскоп за месец декември
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Изгодни оферти
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising