ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Техники за отпускане на тялото гонят стреса

Puls.bg   |   11 май 2018   |   Коментари 0
   
   
Техники за отпускане на тялото гонят стреса

Източник: IStockphoto

Стресът е част от нашето ежедневие. Колкото по-голям е, толкова по-силно е отражението му върху нашето здраве. Вследствие на напрежението и умората, психиката ни се разстройва, което може да доведе до нервни пристъпи, "бърнаут" и хаос в общуването с околните. Хората с тези проблеми избухват без причина, рязко променят настроението си, често забравят...

 

Има няколко техники, с които можем да постигнем отпускане и успокоение на ума и тялото. Те се основават на древни практики, с които можем да релаксираме, подобрим емоционалното си състояние и дишането. Пълноценна почивка, четене на хубава книга, слушане на любимата музика, масаж, общуване с близки хора, рисуване, танцуване, спорт, са нещата, които помагат да се освободим от проблемите и стреса. Но ако в нас има прекалено много негативизъм и стрес, който не отработваме, те няма да ни помогнат. Тогава идва момент, в който трябва да се обърнем към популярните техники за отпускане. 

 

Телесна сензитивност

 

Доказано е, че тялото първо реагира на стреса, докато лампичката на ума „светва“ доста по-късно. Това става с напрягане на различни групи от мускули. Някои хора не осъзнават, но когато са подложени системно на негативни емоции, те стискат зъби, напрягат мускулите на раменете, могат да претоварят крайниците си заради силния натиск. Причината е, че те не обичат да изразяват емоциите си и по този начин да се освободят от тях, което води до болка в определени части на тялото. 

 

Ако имаме проблеми, породени от стрес и напрежение, трябва да обърнем по-голямо внимание на сигналите на нашето тяло. Тревожността и болката ни ще намалее, ако се опитаме да се отпускаме, а не да се напрягаме при стресови систуации. 

 

Прогресивна мускулна релаксация 

 

Тази техника е съставена от д-р Едмунд Якобсон. В продължение на няколко години той наблюдава как стресът и тревожността се отразява върху мускулите на хората. Той доказва, че всяко мускулно напрягане поради тези негативни преживявания може да засили субективно тревожността. Неговият труд е посветен на дълбоката мускулна релаксация или казано накратко – отпускането на различни мускулни групи, което намалява стреса и спомага за освобождаване на ума и тялото от негативизъм. 


В интернет пространството има различни клипове с техники за свиване и отпускане на мускулите на ръцете и краката, които можем да следваме. 

 

Биофийдбек

 

При биофийдбек значение имат различни показатели като кръвно налягане, температура, сърдечна дейност, мозъчни вълни, дишане, движението на очите и други. Измерването се осъществява чрез различни съвременни уреди. Резултатите могат да насочат човек какво му е нужно за справянето с психосоматични разстройства, нервни кризи и бърнаут, предизвикани от силен стрес. 

 

Визуализация 

 

Въображението може всичко. Образите, които създаваме чрез ума, дори и нереални, могат да подобрят настроението и да ни отпуснат.  По думите на френския психолог Емил Куе, нашите мисли се превръщат в реалност и ние сме това, което мислим, се че сме. Затова, ако започнем деня с мрачни мисли и се настройваме пораженчески, ще се напрегнем излишно и нищо хубаво няма да ни се случи. Според специалиста, за да превключим на положителни мисли, трябва в съзнанието ни да изникват само хубави неща. 

 

Има няколко вида визуализация, които се използват за релаксация – на открито и закрито, с пътешествия, с вода. Колкото по-хубави картини изникват в съзнанието ни, толкова по-добре.


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Кожни прояви при нарушения на кожната бариера

реклама
Още от Релакс
реклама
Галерия
7 съвета за щастлива лятна ваканция
7 съвета за щастлива лятна ваканция
Здравен хороскоп за месец декември
Здравен хороскоп за месец декември
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Изгодни оферти
Още от Бебе. Кърмене.
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter