ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Няколко ритуала за свеж старт на деня

Puls.bg   |   22 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Няколко ритуала за свеж старт на деня

Източник: IStockphoto

Заспиването и субуждането сутрин е сложна задача за мнозина. Прибираме се у дома след натоварения ден, вечеряме и искаме да си легнем по-скоро, но това невинаги е толкова лесно. Причините може да са най-различни. Едно е ясно – късното лягане води до проблемно ставане на другия ден. 

 

Има начин да спим достатъчно и да се будим свежи и готови за нови предизвикателства. За тази цел трябва просто да си изградим по-строг режим, който да спазваме. Ето няколко съвета в тази насока:
 
Край на разсрочването на алармите

 

Оставяте ли сутрешната аларма да звъни през 5 минути? Това нарушава сутрешния ни тонус и ни прави още по-лениви. Причината е в биологичния ни часовник, който се обърква и няколко минути в дрямка ни отпуска още повече.
 
Заспиване без телефон

 

Технологиите са неизменна част от живота ни. Щастливци са онези, които не обичат да прекарват свободното си време с телефон в ръка. Светлината от екраните на електронните устройства, които ползваме, оказва негативно влияние върху качеството на съня. Ако сме свикнали да влизаме в социалните мрежи преди да заспим, ще имаме трудности с ранното ставане на другия ден.
 
Ароматерапия

 

Ако не спим добре в продължение на няколко дни и ставаме кисели и отпаднали, можем да прибегнем до ароматерапия. Доказано е, че ароматът на различни етерични масла намалява стреса, отпуска съзнанието и тялото. 

 

Ароматерапията преди лягане ще ни помогне да имаме по-дълбок сън, с което на сутринта може да се събудим без аларма. 

 

По-хладна спалня

 

Доказано е, че спането на по-хладно е по-полезно. Разбира се, ние увеличаваме градусите на парното, ако ни е студено, но през нощта става доста горещо, изпотяваме се и се въртим в леглото. Освен това въздухът се изсушава повече и ни кара да пием вода, което от своя страна нарушява съня ни, защото ставаме по-често до тоалетна. Затова по-хладната спалня е ключ към по-качествен сън и събуждане с усмивка. 

 

Първо вода, после кафе

 

Първото нещо, което правим рано сутрин, за да се разсъним, е пиенето на кафе. Но по-правилното е да поемем първя няколко глътки вода, след това кофеиновата напитка. Това спомага за хидратацията на тялото и стимулиране на метаболизма.

 

Протеини за закуска

 

Ако се събуждаме с големи усилия и бързаме да излезем на работа, ще пропуснем закуската. А тя е много важна за тонуса ни през деня. Консумацията на протеини ни дава енергия, забавя освобождаването на мазнини и потиска апетита. Освен това ситият човек сутрин е в много по-добро настроение от гладния. 

 

Яйцата, ядките, шейкове с плодове и зеленчуци, фастъчено масло, са най-подходящата протеинова закуска. 

 

Дали с протеини или други хранителни вещества, закуската не бива да се пропуска сутрин, защото тя подобрява състоянието на кожата, контролира кръвната захар, подсилва имунната система. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Стомашно-чревни проблеми по време на почивка

реклама
Още от Релакс
реклама
Галерия
7 съвета за щастлива лятна ваканция
7 съвета за щастлива лятна ваканция
Здравен хороскоп за месец декември
Здравен хороскоп за месец декември
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Изгодни оферти
Още от Секс и здраве
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter