ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Няколко ритуала за свеж старт на деня

Puls.bg   |   22 януари 2018   |   Коментари 0
   
   
Няколко ритуала за свеж старт на деня

Източник: IStockphoto

Заспиването и субуждането сутрин е сложна задача за мнозина. Прибираме се у дома след натоварения ден, вечеряме и искаме да си легнем по-скоро, но това невинаги е толкова лесно. Причините може да са най-различни. Едно е ясно – късното лягане води до проблемно ставане на другия ден. 

 

Има начин да спим достатъчно и да се будим свежи и готови за нови предизвикателства. За тази цел трябва просто да си изградим по-строг режим, който да спазваме. Ето няколко съвета в тази насока:
 
Край на разсрочването на алармите

 

Оставяте ли сутрешната аларма да звъни през 5 минути? Това нарушава сутрешния ни тонус и ни прави още по-лениви. Причината е в биологичния ни часовник, който се обърква и няколко минути в дрямка ни отпуска още повече.
 
Заспиване без телефон

 

Технологиите са неизменна част от живота ни. Щастливци са онези, които не обичат да прекарват свободното си време с телефон в ръка. Светлината от екраните на електронните устройства, които ползваме, оказва негативно влияние върху качеството на съня. Ако сме свикнали да влизаме в социалните мрежи преди да заспим, ще имаме трудности с ранното ставане на другия ден.
 
Ароматерапия

 

Ако не спим добре в продължение на няколко дни и ставаме кисели и отпаднали, можем да прибегнем до ароматерапия. Доказано е, че ароматът на различни етерични масла намалява стреса, отпуска съзнанието и тялото. 

 

Ароматерапията преди лягане ще ни помогне да имаме по-дълбок сън, с което на сутринта може да се събудим без аларма. 

 

По-хладна спалня

 

Доказано е, че спането на по-хладно е по-полезно. Разбира се, ние увеличаваме градусите на парното, ако ни е студено, но през нощта става доста горещо, изпотяваме се и се въртим в леглото. Освен това въздухът се изсушава повече и ни кара да пием вода, което от своя страна нарушява съня ни, защото ставаме по-често до тоалетна. Затова по-хладната спалня е ключ към по-качествен сън и събуждане с усмивка. 

 

Първо вода, после кафе

 

Първото нещо, което правим рано сутрин, за да се разсъним, е пиенето на кафе. Но по-правилното е да поемем първя няколко глътки вода, след това кофеиновата напитка. Това спомага за хидратацията на тялото и стимулиране на метаболизма.

 

Протеини за закуска

 

Ако се събуждаме с големи усилия и бързаме да излезем на работа, ще пропуснем закуската. А тя е много важна за тонуса ни през деня. Консумацията на протеини ни дава енергия, забавя освобождаването на мазнини и потиска апетита. Освен това ситият човек сутрин е в много по-добро настроение от гладния. 

 

Яйцата, ядките, шейкове с плодове и зеленчуци, фастъчено масло, са най-подходящата протеинова закуска. 

 

Дали с протеини или други хранителни вещества, закуската не бива да се пропуска сутрин, защото тя подобрява състоянието на кожата, контролира кръвната захар, подсилва имунната система. 


Още по темата:

   
   

реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Системният лупус може да имитира всички други болести

реклама
Още от Релакс
реклама
Галерия
7 съвета за щастлива лятна ваканция
7 съвета за щастлива лятна ваканция
Здравен хороскоп за месец декември
Здравен хороскоп за месец декември
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Изгодни оферти
Още от Сън
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook                   Twitter Twitter