ФорумФорум       ФорумСправочник       ФорумТест         |     Вход
Аптека онлайн

Планински щеки – защо е полезна употребата им?

Михаил Чилингиров   |   21 април 2017   |   Коментари 0
Планински щеки – защо е полезна употребата им?

Източник: iStockphoto

Българските планини стават все по-достъпни и по-привлекателни за туристи и любители на природата. 
 
Разтапянето на снеговете и увеличаването на количеството дневна светлина позволяват на повече хора да се насладят на красотата и здравословните ползи от планинските разходки: подобряване на дихателната и сърдечносъдовата функция, укрепване на мускулатурата, понижаване на натрупаните стрес и тревожност и отслабване – само едночасово изкачване по лек наклон води до изгарянето на около 370 калории за 75-80 килограмовите хора и до 550 калории за хората около 90 килограма (според щатския журнал Medicine and Science in Sports and Exercise).
 
Планинските разходки могат да са приятна и здравословна активност, но изискват и някои приготовления. Удобната раница за вода, храна, топли дрехи и аптечка, подходящи за времето обувки с поддръжка на глезените, както и фенер и телефон с допълнителни батерии за тях са абсолютно задължителни аксесоари. 
 
Други аксесоари, макар да не са задължителни, са силно препоръчителни. Добър пример са туристическите щеки. Те са особено полезни за избягване на физическо претоварване и ставни проблеми. Употребата им доказано понижава механичния стрес и напрежението върху коленете, глезените, тазобедрените стави и гръбначния стълб, особено при продължителното слизане под наклон. Оптималното им използване силно облекчава натоварването и върху ръцете, китките, раменете и врата.
 
Употребата на щеки подобрява телесния баланс и правилната стойка на тялото, които силно понижават вероятността от падания, разтягания и контузии и облекчават дишането.
 
При изкачване на стъмни наклони, щеките позволяват включването на мускулите на торса и ръцете към общото двигателно усилие на седалищните и крачни мускули. Това подобрява общата издръжливост и забавя настъпването на умора. 
 
С тях може да се практикува и т.нар. „нордическо ходене“, което според публикация в American Journal of Preventive Medicine (брой 44; с. 76–84) има редица благотворни и дълготрайни ефекти върху сърдечния ритъм, кръвното налягане и белодробната ефективност.
 
В допълнение, с тях може да се проверява дълбочината на съмнителни локви и поточета, както и стабилността на камъни преди продължаване с борда крачка напред.

Още по темата:


реклама  




Коментари (0)

Няма изказани коментари.



Вашето име:
Коментар:
500 оставащи символа
Въведете код:
Тема на седмицата:
Сърдечната дейност се влияе от темперамента

реклама
Още от Релакс
реклама
Галерия
Здравен хороскоп за месец декември
Здравен хороскоп за месец декември
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
7 начина да елиминираме опустошителния стрес
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Няколко начина за лесно освобождаване на стреса
Здравословни идеи за коледни подаръци
Здравословни идеи за коледни подаръци
Изгодни оферти
Още от Зачатие
реклама

Сезонни продукти
НюзлетърНюзлетър                   RSS новиниRSS новини                   FacebookFacebook
Инвестор-Пулс ООД © 2001+ Всички права запазени
Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor-Puls ltd. © 2001+ All rights reserved. Contact Us | Advertising